El 36% de la comunitat universitària utilitza el transport públic

TW
0

El 36% de la comunitat universitària utilitza el transport públic per pujar el campus de la UIB. Així ho posa de manifest la segona enquesta d'hàbits de mobilitat realitzada entre estudiats, professors i personal administratiu. Les dades han estat recollides i analitzades pel Grup d’Investigació de Turisme, Mobilitat i Territori, conjuntament amb el Servei de Sistemes d’Informació Geogràfica i Teledetecció.

Del 36,3% de l'ús global del transport col·lectiu, el 19,1% correspon a l'ús del metro i el 15% a l'autobús de l'EMT. Aquest darrer percentatge supera en un punt i mig els resultats de 2011. El transport no motoritzat assoleix només un 1,3%, tot i que s'han duplicat els moviments en bicicleta (0,8%) respecte fa dos anys.

Segons les dades, el 62,4% dels desplaçaments es fan utilitzant el transport individual. En aquest sentit, l’índex d’ocupació del cotxe, 1,32 p/c, ha disminuït respecte de 2011 quan fou d' 1,47 p/c.

Alumnes, al capdavant
L'enquesta posa en relleu que els alumnes són els que més usen el transport públic, amb un 38,7% dels desplaçaments. És a dir, un 36,4% de mitjana.

Per contra, el personal de serveis i administració són els que més empren el transport privat, en un 87,8% dels moviments. Aquest percentatge, tot i ser alt, ho és menys, 78,1%, entre els docents i els investigadors. Un 21% d'aquest col·lectiu es mou en transport públic.

Diferència de gènere
Per gènere, les dones accedeixen al campus més en cotxe que els homes, un 61,6% front un 58,6%. Per contra l’ús de les motos és molt superior en els homes que en les dones, un 3,7% front un 0,9%, respectivament. L'ús del transport col·lectiu és quasi idèntic, un 36%.

Segons les dades, el col·lectiu femení és el que presenta valors menors pel que fa a tenir carnet de conduir i de disponibilitat de vehicle. La valoració del transport públic és quasi un punt superior que la del transport motoritzat privat, situada en 5,06.

Finalment, més de tres quartes parts de les respostes estan d’acord a afavorir mesures per al transport col·lectiu i penalitzar les infraccions en matèria de mobilitat.