Aguiló, el govern i petit comerç

Comerciants i restauradors cataloguen d'èxit l'obertura en festiu del centre de Palma

Des de PIMEM-Restauració, s'ha detallat que col·laboren amb Cort per oferir "una imatge diferent" de la ciutat

TW
3

Els principals representants de les empreses del comerç i de la restauració del centre de Palma consideren un èxit l'obertura de diumenges i dies festius a Ciutat, després de valorar l'activitat del primer cap de setmana del mes i el pont de Setmana Santa.

Així ho han destacat en una roda de premsa en la qual han particpado el president de PIMEM-Restauració, Alfonso Robledo, el director de C&A a Palma, Antonio Vázquez, el director financer del Grup Cappuccino, Felipe Bibiloni, el responsable de Relacions Externes d'El Corte Inglés, Antonio Sánchez i el gerent de Perfumeries Tintín, Isidoro de Miguel.

Com a representant del sector de la restauració, Bibiloni s'ha mostrat optimista en considerar que la dinamització de la ciutat tindrà "molt bona acollida" al sector, encara que ha manifestat la necessitat de ser "prudents" per valorar els efectes de la Setmana Santa.

Amb referència als comerciants, De Miguel ha valorat de forma "satisfactòria" l'increment de vendes que han experimentat les perfumeries Tintín, que entén ha anat concorde amb l'obertura de la restauració. Així, ha valorat la iniciativa com una "aposta de futur" per al petit comerç que pot unir-se "als grans" i aconseguir captar més clients.

Per part dels grans comerciants, Sánchez ha informat que durant aquestes festes les vendes d'El Corte Inglés han pujat un 10 per cent, degut en gran part a la presència de cruceristes d'alt poder adquisitiu. A més, ha destacat la participació del públic local que ha acollit "amb molta satisfacció" la mesura.

Notícies relacionades

També el centre comercial C&A ha experimentat aquest augment de vendes. En aquest sentit, Vázquez ha comentat que la iniciativa és "una bona notícia per l'ocupació", ja que l'obertura de diumenges i dies festius ha derivat en noves contractacions de cap de setmana.

Així, tots els representants del sector del comerç afirmen que l'increment de vendes s'assembla al d'un dia feiner, sense assolir les xifres de dissabte, el dia de major vendes. Tanmateix, el sector de la restauració experimenta un major resultat, entre el 40 i 50 per cent, segons ha informat el president de PIMEM-Restauració, Alfonso Robledo.

Viable tot l'any

Comerciants i restauradors consideren que fa falta treballar en la difusió per informar a turistes i mallorquins de l'obertura del centre de Palma els diumenges i dies festius. Des de PIMEM-Restauració, Robledo ha detallat que en aquest aspecte col·laboren amb l'Ajuntament de Palma per oferir "una imatge diferent" de Palma i que així es converteixi en "una ciutat oberta" durant tot l'any.

Els representants d'ambdós sectors coincideixen que la mesura es podria instaurar durant tot l'any. En aquest sentit han destacat l'activitat del turisme de cap de setmana durant la temporada d'hivern, que atreu famílies i parelles. Per això, aposten per a que l'oferta cultural de la ciutat també s'uneixi a la iniciativa.