Cort presenta la marca guanyadora del lema 'Palma de Mallorca'

La imatge seleccionada respon al nom 'Palmacor 2012', de l'agència The Atomic Idea, que pretén promocionar turísticament la ciutat

Isern s'ha congratulat de la marca que definirà turísticament la ciutat | Foto: J. Morey.

TW
54

Ni la Seu, ni el castell de Bellver. Ni l'sky-line del centre antic, ni els molins de vent. Cap element patrimonial no protagonitzarà, finalment, el nou logo turístic de Palma. De fet, la imatge promocional consistirà en un senzill "Palma de Mallorca" amb la lletra ‘M' de la paraula ‘Palma' convertida en un gran cor vermell.

D'aquesta manera, el logotip amb el qual Palma es presentarà a la resta del món no fa referència a elements propis de la ciutat, sinó a un genèric i universalment conegut cor de color vermell.
El logo, però, variarà de color segons l'ocasió i durà un claim (eslògan publicitari) a dalt de les lletres. Aquesta frase bàsica és ‘Passion for' (de l'anglès, passió per), i anirà seguida d'un dels sectors comercials amb què atreure els turistes: gastronomia, cultura, ciclisme, golf, shopping, etc.
Segons Álvaro Gijón, regidor de Turisme de Cort, "la paraula passion s'entén en totes les llengües i, per tant, no s'haurà de modificar per a cada país". Gijón, de fet, alabà especialment "el ventall de possibilitats que dóna aquest claim".
Així mateix, el batle, Mateu Isern, digué de la marca que "aquesta vegada és la bona" i vaticinà que en breu "començarem a veure gent que, en comptes de dur la camiseta d'I love New York, durà el marxandatge de Palma".
El logotip guanyador, que s'endú un premi de 12.000 euros, ha estat dissenyat per l'estudi mallorquí The atomic idea. Irene Olmo i Yago Cachafeiro, dissenyadors de la campanya, agraïren ahir al jurat la seva decisió.
Aquest ha estat compost pels responsables de màrqueting de Logitravel i Arizonia, el propietari de Palma City Sightseeing, una delegada de la Fundació Pilar i Joan Miró, un altre de la Fundació Palma Espai d'Art, tècnics de l'Imtur i els regidors de Cultura i Turisme.