algo de nubes
  • Màx: 27°
  • Mín: 21°
26°

Medi Ambient reorganitza els ports per oferir més amarraments

Per primera vegada des de l'any 1993 n'adjudica 24 a Pollença

E.DOMÈNECH. Palma.

El sector nàutic fa anys que reclama més espai als ports de Balears per poder cobrir així la demanda d'amarraments existent, ja que s'acumulen més de 4.000 sol·licituds. Amb l'objectiu de solucionar aquestes reivindicacions la Conselleria de Medi Ambient ha iniciat una reordenació de l'espai als ports.

Com a fruit d'aquesta nova organització, aquests darrers dies s'han adjudicat 24 amarraments al port de Pollença. Els primers des que l'any 1993 es tancaren les llistes d'espera per aconseguir lloc a les 13 instal·lacions portuàries gestionades pel Govern.

Així ho anuncià el conseller de Medi Ambient, Miquel Àngel Grimalt, que qualificà el turisme nàutic de sostenible amb l'entorn. D'altra banda, recordà que el 80 per cent d'aquests turistes són d'alt poder adquisitiu i la seva despesa diària se xifra en 140 euros, només superada pels jugadors de golf amb 200 euros cada dia.

De tota manera, la Conselleria de Medi Ambient és conscient que l'assignació de punts d'amarrament per a enguany és escassa, però espera poder atorgar un major nombre de permisos l'any que ve. A més, té previst depurar les llistes d'espera, ja que s'elaboraren fa 15 anys i troben necessari compravar si són reals. En aquest sentit, prop del 60 per cent dels amarraments adjudicats a Pollença corresponen a embarcacions que, de fet, ja estan estacionades en aquest port.

Una altra de les alternatives que planteja Grimalt és la creació de marines seques. Uns magatzems per guardar embarcacions a terra que «estan donant bons resultats en altres indrets d'Europa». Així i tot, el conseller no descartà que es puguin fer ampliacions d'alguns ports per donar cabuda a més vaixells recreatius.

El debat sobre la conveniència o no d'ampliar els ports de Balers per permetre l'arribada de més iots a les Illes no és nou. Des del sector nàutic ressalten els doblers que genera aquesta activitat, 527 milions d'euros durant 2007, segons les dades dels empresaris. Per això reclamen l'ampliació dels ports, en especial el de Palma, que depèn de l'Autoritat Portuària i per tant de l'Estat.

A l'altra banda es troben aquells que defensen la conservació del litoral i que critiquen els efectes de l'activitat nàutica sobre el medi ambient. El GOB publicà un informe en el qual recordava que les Illes tenen 19.000 amarraments, el doble que Grècia amb una superfície de costa molt inferior.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.