nubes
  • Màx: 26°
  • Mín: 20°
22°

Polèmica en ajornar el soterrament del tren per la propera legislatura

El Govern balear prioritza l'arribada del ferrocarril a Alcúdia i Cala Ratjada

Fa més de cinc anys que a Inca es xerra del projecte de soterrament de les vies del tren al seu pas per la ciutat, però tot indica que encara no es faran les obres durant aquesta legislatura.

Així ho va anunciar a principi d'aquest mes d'abril el conseller de Mobilitat del Govern, Gabriel Vicens, que digué que el projecte queda «aparcat» durant aquesta legislatura ja que des del Govern balear es priotitza la ampliació de les vies del tren fins a Alcúdia i Cala Ratjada, a més d'electrificar les línies i també executar el desdoblament de les vies des de l'estació d'Inca fins a l'Enllaç, cosa que també permetrà augmentar les freqüències entre trens.

Aquesta decisió no fou molt ben rebuda per part de l'equip de govern de l'Ajuntament d'Inca (PP) i d'algunes associacions de veïns de la ciutat que reclamen el soterrament de les vies de manera immediata.

L'anterior Govern balear de Jaume Matas, presentà el projecte del soterrament de les vies del tren a la ciutat d'Inca com el projecte estrella per la ciutat de la pell, però finalment no s'arribà a iniciar.

Durant una visita de la exconsellera d'Obres Públiques del Govern del PP, Mabel Cabrer, on s'explicà l'avantprojecte del soterrament de les vies del tren, el batle d'Inca, Pere Rotger, s'atreví a assegurar que el projecte seria una realitat a l'any 2009. Aquesta afirmació només ha quedat amb una promesa electoral que, finalment, no podrà ser realitat.

Com tot, els polítics han fet del soterrament de les vies del tren una lluita particular de partits i des del PP d'Inca s'ha arribat a assegurar que el projecte es retarda per «partidisme». Els populars criticaren les «excuses i formes» del conseller Vicens quan anuncià que no es podria dur a terme el projecte durant aquesta legislatura i recordaren que «tant els PSOE com el PSM també defensaven l'execució del projecte».Segons l'avantprojecte que presentà Cabrer poc abans de les eleccions passades es contemplava soterrar un quilòmetre i mig de vies, entre el col·legi Ponent i el camp de futbol del Constància.Per poder dur a terme aquest projecte, l'anterior Govern preveia la construcció d'una nova estació de tren a Inca que quedaria soterrada a més de 13 metres de profunditat.

A més, l'avantprojecte del soterrament de les vies del tren també contemplava la construcció d'una gran zona verda de quaranta mil metres quadrats damunt les actuals vies ferroviàries. L'objectiu no era d'altre que convertir la zona en un pulmó per a la ciutat i també per als vianants, a més d'un carril bici. Aquesta zona estava totalment apartada del trànsit rodat.

La duració de les obres per tal d'executar el soterrament del tren es preveu de dos anys, temps durant el que s'hauria d'aturar el servei de tren des d'Inca fins a Manacor i també fins a sa Pobla.Pel que fa al polèmic i criticat túnel que uneix el barri de Crist Rei de la ciutat del Raiguer amb el centre de la ciutat, seguirà funcionant i, en principi, no es veurà afectat per l'execució de les obres ja que les vies del tren passaran per davall del túnel destinat a l'ús de cotxes.

Tot i que associacions de veïns, l'equip de govern del PP i els equips que formen l'oposició a l'Ajuntament d'Inca defensen l'execució de les obres del soterrament del tren, el PP i Independents volen que les obres comencin ja, mentre que PSOE i PSM veuen altres prioritats.

En aquest sentit, el regidor socialista d'Inca, Xavier Ramis, ha manifestat recentment que farà gestions per poder aconseguir el finançament que sigui necessari des de Madrid per fer una obra que s'ha de planificar durant aquesta legislatura. Per part seva, el portaveu del Bloc a Inca, Antoni Rodríguez, va destacar la importància de millorar el finançament per fer aquesta obra. No obstant, tot i això, va prioritzar, l'arribada del tren a Alcúdia, projecte que sí que el Govern balear, a través de la Conselleria de Mobilitat, contempla que es desenvolupi durant aquesta legislatura.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.