Fa més de cinc anys que a Inca es xerra del projecte de
soterrament de les vies del tren al seu pas per la ciutat, però tot
indica que encara no es faran les obres durant aquesta
legislatura.
Així ho va anunciar a principi d'aquest mes d'abril el conseller
de Mobilitat del Govern, Gabriel Vicens, que digué que el projecte
queda «aparcat» durant aquesta legislatura ja que des del Govern
balear es priotitza la ampliació de les vies del tren fins a
Alcúdia i Cala Ratjada, a més d'electrificar les línies i també
executar el desdoblament de les vies des de l'estació d'Inca fins a
l'Enllaç, cosa que també permetrà augmentar les freqüències entre
trens.
Aquesta decisió no fou molt ben rebuda per part de l'equip de
govern de l'Ajuntament d'Inca (PP) i d'algunes associacions de
veïns de la ciutat que reclamen el soterrament de les vies de
manera immediata.
L'anterior Govern balear de Jaume Matas, presentà el projecte
del soterrament de les vies del tren a la ciutat d'Inca com el
projecte estrella per la ciutat de la pell, però finalment no
s'arribà a iniciar.
Durant una visita de la exconsellera d'Obres Públiques del
Govern del PP, Mabel Cabrer, on s'explicà l'avantprojecte del
soterrament de les vies del tren, el batle d'Inca, Pere Rotger,
s'atreví a assegurar que el projecte seria una realitat a l'any
2009. Aquesta afirmació només ha quedat amb una promesa electoral
que, finalment, no podrà ser realitat.
Com tot, els polítics han fet del soterrament de les vies del
tren una lluita particular de partits i des del PP d'Inca s'ha
arribat a assegurar que el projecte es retarda per «partidisme».
Els populars criticaren les «excuses i formes» del conseller Vicens
quan anuncià que no es podria dur a terme el projecte durant
aquesta legislatura i recordaren que «tant els PSOE com el PSM
també defensaven l'execució del projecte».Segons l'avantprojecte
que presentà Cabrer poc abans de les eleccions passades es
contemplava soterrar un quilòmetre i mig de vies, entre el col·legi
Ponent i el camp de futbol del Constància.Per poder dur a terme
aquest projecte, l'anterior Govern preveia la construcció d'una
nova estació de tren a Inca que quedaria soterrada a més de 13
metres de profunditat.
A més, l'avantprojecte del soterrament de les vies del tren
també contemplava la construcció d'una gran zona verda de quaranta
mil metres quadrats damunt les actuals vies ferroviàries.
L'objectiu no era d'altre que convertir la zona en un pulmó per a
la ciutat i també per als vianants, a més d'un carril bici. Aquesta
zona estava totalment apartada del trànsit rodat.
La duració de les obres per tal d'executar el soterrament del
tren es preveu de dos anys, temps durant el que s'hauria d'aturar
el servei de tren des d'Inca fins a Manacor i també fins a sa
Pobla.Pel que fa al polèmic i criticat túnel que uneix el barri de
Crist Rei de la ciutat del Raiguer amb el centre de la ciutat,
seguirà funcionant i, en principi, no es veurà afectat per
l'execució de les obres ja que les vies del tren passaran per
davall del túnel destinat a l'ús de cotxes.
Tot i que associacions de veïns, l'equip de govern del PP i els
equips que formen l'oposició a l'Ajuntament d'Inca defensen
l'execució de les obres del soterrament del tren, el PP i
Independents volen que les obres comencin ja, mentre que PSOE i PSM
veuen altres prioritats.
En aquest sentit, el regidor socialista d'Inca, Xavier Ramis, ha
manifestat recentment que farà gestions per poder aconseguir el
finançament que sigui necessari des de Madrid per fer una obra que
s'ha de planificar durant aquesta legislatura. Per part seva, el
portaveu del Bloc a Inca, Antoni Rodríguez, va destacar la
importància de millorar el finançament per fer aquesta obra. No
obstant, tot i això, va prioritzar, l'arribada del tren a Alcúdia,
projecte que sí que el Govern balear, a través de la Conselleria de
Mobilitat, contempla que es desenvolupi durant aquesta
legislatura.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.