lluvia moderada
  • Màx: 26°
  • Mín: 23°
23°

Govern i touroperadors s'uneixen per primer cop per atreure turisme estatal

Destinaran 2'4 milions d'euros a una campanya publicitària que s'inicia avui arreu de l'Estat

La conselleria de Turisme i els principals touroperadors espanyols -Orizonia, Soltour, Travelplan, Tourmundial i Viajes El Corte Inglés- iniciaran avui de manera conjunta una campanya de publicitat a l'Estat per atreure turistes cap a les Balears fora de la temporada alta. Per primera vegada, majoristes espanyols i el Govern col·laboren per posar en marxa una campanya promocional que costarà 2'4 milions d'euros i que finançaran a parts iguals. L'objectiu és incrementar les arribades de visitants els mesos d'abril, maig, juny, setembre i octubre, i motivar així la compra de viatges en un context de crisi econòmica que pot afavorir les destinacions menys allunyades.

La campanya es realitzarà per mitjà d'internet i amb insercions publicitàries en mitjans de tirada estatal, com també amb falques de ràdio i publicitat exterior a les principals ciutats espanyoles. A principi d'any l'eslògan serà «Ja és estiu a Balears», mentre que a la tardor es convertirà en «Encara és estiu a Balears». A més se singularitzarà per a Mallorca, Menorca, Eivissa i Formentera.

El conseller de Turisme, Francesc Buils, presidí la presentació de la iniciativa acompanyat de Rosa Paraninfo, directora general de Turmundial; Gabriel Cañellas, director general de Travelplan; Salvador de Pablo, director de comunicació i màrqueting d'Orizona; i Isabel Piñero, directora de màrqueting i qualitat de Soltour.

El conseller assegurà que Balears viu un «moment històric» respecte a l'arribada de turistes espanyols, ja que hi és el tercer mercat en importància i registra unes xifres gairebé iguals que les dels britànics. Els visitants de l'Estat espanyol varen créixer un 25 per cent l'any passat, i se'n preveu un augment d'entre un 6 i un 8 per cent per enguany.

L'ocupació durant l'estiu sembla garantida. Per això, amb aquesta iniciativa es vol fomentar l'arribada de visitants durant la resta de mesos amb una oferta més enllà del sol i platja i que prevegi cultura, excursionisme i altres esports.

Sobre els efectes de la crisi econòmica en els viatges dels turistes, Gabriel Cañellas de Travelplan, assenyalà que viatjar és cada vegada «més emocional» i, per tant, cada dia és «més difícil que algú hi renunciï».

Per part d'Orizona, De Pablo va considerar que l'Arxipèlag pot ser una destinació «refugi» enfront de destinacions internacionals.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.