Air Europa establirà cinc freqüències setmanals, des de Son Sant de Joan a l'aeroport parisenc d'Orly a partir del mes de juny, segons anuncià la directora de l'aerolínia, María José Hidalgo. La companyia amplia així amb dos vols la seva oferta actual, amb la diferència que mantindrà aquestes rutes directes entre Palma i París tot l'any i no només durant l'estiu. La previsió és que aquestes operacions generin fins a 12.000 passatgers més.
La directora general d'Air Europa explicà que aquestes rutes «funcionen» -tenen una ocupació mitjana del 60 per cent- però que l'acord signat amb el Govern balear contribueix a assegurar-ne la rendibilitat. Aquest conveni preveu aportar a l'aerolínia fins a un màxim de 600.000 euros per a diverses accions publicitàries com anuncis a la seva revista, fullets en agències de viatge o decoració al fuselatge dels avions.
María José Hidalgo signà el conveni a París amb el conseller de Turisme, Francesc Buils, i considerà la ruta que uneix Mallorca amb la capital francesa com a estratègica. Més encara si es té en compte que amb la posada en marxa de noves connexions de l'AVE, el mercat aeronàutic espanyol cau. «Ens interessen aquestes destinacions, de moment no és previst ampliar-les, però en el futur no descartam volar des de Palma a altres ciutats franceses», afegí. El director de l'Oficina Espanyola de Turisme a París, Jaime-Axel Ruiz, qualificà de «fonamental» l'establiment de connexions directes amb les Balears si es vol potenciar el turisme francès a les Illes.
Per la seva banda, Buils agraí a l'aerolínia que hagi mantingut les freqüències directes entre les Balears i França en «temps difícils». Assegurà que és un mercat potent que «amb accions promocionals innovadores serem capaços d'incentivar». Amb aquest afany de diferenciar-se, l'Ibatur (l'ens públic encarregat de la promoció turística) organitzà dimecres l'acte entre hotelers i associacions turístiques balears i els agents de viatge francesos en un vaixell pel Sena, on després convidà a sopar prop de 200 d'aquestes professionals.
D'altra banda, el conseller anuncià que els envelats de Madrid o de Berlín amb la Mostra de la cultura balear es podrien dur a París, sempre que el pressupost ho permeti. Amb Turespaña s'iniciarà per setembre una campanya de publicitat als mitjans de comunicació.