El Ministeri de Foment no veu cap problema polític perquè sigui el Consell qui faci totes les obres del Conveni de carreteres, també les que ha de pagar Madrid amb els 431 milions prevists per als propers deu anys. Així li ha comunicat la ministra de Foment en funcions, Magdalena Àlvarez, a la presidenta del Consell, Francina Armengol, en una conversa informal durant la passada reunió del comitè federal del PSOE.
Àlvarez hauria deixat clar a Armengol que no veu cap problema polític que impedeixi atorgar al Consell l'encomanda de gestió d'aquestes carreteres o, el que és el mateix, que sigui el Consell qui les projecti i executi sota la supervisió de Foment. L'encomanda de gestió, que el Consell intentarà que es faci efectiva abans que es constitueixi el nou Executiu central, permetria a la institució insular agilitar les actuacions previstes al conveni, entre les quals hi ha els accessos a Palma. Si no arribàs, les obres encara es retardarien més.
Cal tenir en compte que el conveni se signà el setembre passat entre les dues responsables, però encara no s'ha desenvolupat. Ara, una vegada que el Consell ha rebut del Govern els 254 milions que ha d'aportar al conveni, no hi ha d'haver problema per començar-lo a aplicar. El Consell sol·licità formalment l'encomanda de gestió al final de l'any passat sense que hagi rebut resposta oficial del Ministeri. Des de la institució insular s'atribueix el retard en la resposta al fet que els responsables polítics estatals s'hagin bolcat en la gestió de les infraestructures ferroviàries catalanes i al període electoral.
En tot cas, el Consell ja ha començat a redactar els avantprojectes de les obres que ha de pagar Madrid i, almenys, espera rebre en breu l'encomanda de gestió per fer l'estudi de mobilitat en què s'han de basar els futurs accessos a Palma, entre ells l'alternativa al segon cinturó.