nubes dispersas
  • Màx: 27°
  • Mín: 21°
27°

La compravenda d'habitatges cau un 45 per cent durant el darrer any a Balears

Les operacions passen de 2.738 el gener de 2007 a 1.487 en el mateix mes d'enguany

83008
Els promotors creuen que la relació preu-qualitat-localització no està en «consonància» i és un dels motius del descens de la demanda.

De les 2.738 operacions de compravenda d'habitatges realitzades a les Balears durant el gener de 2007 s'ha passat a les 1.487 registrades enguany. El descens ha estat del 45'6 per cent, una disminució molt per sobre de l'experimentada en el conjunt de l'Estat, que s'ha situat en el 27'1 per cent, segons les dades publicades per l'Institut Nacional d'Estadística (INE). Així, per cada 100.000 habitants de les Illes es feren efectives 180 operacions, una quantitat que supera la mitjana estatal, que en aquest cas va ser de 169. Múrcia és la comunitat que lidera aquest rànquing amb 268 operacions, seguida de la Rioja (258). Per contra, Galícia (113) i Madrid (124) es troben a la coa.

Dels prop de 1.500 habitatges venuts o comprats durant el primer mes de l'any a les Illes, 770 eren nous i 717 de segona mà. Les operacions dels primers han caigut un 43 per cent i un 48 per cent les dels usats. A més es registraren 82 donacions, 14 permutes i 355 herències.En conjunt es formalitzaren fins a 6.210 transmissions de tot tipus relacionades amb el sector immobiliari. Prop de 1.343 afectaren finques rústiques, un 26 per cent més que per gener de 2007. La resta foren de finques urbanes, un 31 per cent menys en relació amb el mateix període de l'any anterior. D'aquestes, 2.386 eren habitatges, 533 solars i 1.948 d'altres tipus.

La formalització d'hipoteques a les Balears mostra la mateixa corba descendent que en el cas de la compravenda d'habitatges. D'altra banda, durant el gener mateix per cada 100.000 habitants se signaren 425 hipoteques. Cosa que suposa un descens del 35'3 per cent en relació amb gener de 2007. Un percentatge superior a la davallada de la mitjana estatal, del 24'3 per cent.

Per contra, el capital mitjà concedit per hipoteca a les Illes s'ha incrementat un 16'6 per cent, 203.357 euros per operació, gairebé 40.000 euros més que la mitjana espanyola, que disminuí un 1'9 per cent. Balears és la comunitat amb un augment més elevat quant a aquest concepte. A més, les finques amb hipoteca que han canviat les seves condicions han augmentat un 32% a les Illes, passant de 43 a 57 en una any segons l'INE. A l'Estat l'increment ha arribat al 24'2%. Per contra, la cancel·lació d'hipoteques a a l'Arxipèlag ha davallat gairebé un 20 per cent.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.