muy nuboso
  • Màx: 10.16°
  • Mín: 7.47°

Història d'una ronda, tres batles i un caramull de nous adossats

La circumval·lació haurà suposat una inversió d'uns 11 milions

M. M. Sa Pobla.
Dilluns passat el conseller d'Habitatge i Obres Públiques, Jaume Carbonero, visità les obres de la darrera fase de la ronda de circumval·lació de sa Pobla i anuncià que, si tot va bé, abans de l'estiu ja es podrà estrenar part dels 2'2 quilòmetres nous que faran que sa Pobla quedi envoltada per una via de cintura pròpia.

La història d'aquesta ronda, que moltes localitats veïnes miren amb enveja, ja que són pocs els municipis mallorquins que disposen d'una via ràpida que envolti tot el poble, té més de 10 anys. Fou a finals de 1999 quan, amb Jaume Font com a batle, s'inicià aquesta gran obra que, quan s'hagi enllestit del tot, suposarà una inversió total de prop d'onze milions d'euros.

La primera fase d'aquesta via ràpida enllaçà la sortida d'Inca amb la de Pollença i fou inaugurada l'any 2001 pel president Francesc Antich i el llavors conseller d'Obres Públiques, Josep Antoni Ferrer, acompanyats pel llavors batle, Jaume Font (PP). La segona fase de la ronda, que suposà la construcció d'1'7 nous quilòmetres de via ràpida, s'inicià l'octubre de l'any 2001 i fou inaugurada pel president Jaume Matas i el batle Antoni Serra Mir (PP) el mes d'abril de 2005. En total requerí una inversió de 3'3 milions d'euros. La darrera fase, que es començà construir el novembre de 2006, és la més costosa de totes i exigirà una inversió de prop de 6 milions d'euros. Si tot va bé, abans que acabi l'any serà un altre batle, Joan Comes (Ixsp), qui estrenarà aquesta obra, que ha suposat un abans i un després per al poble.

I és que la ronda de sa Pobla ha envoltat el municipi de rotondes, cada una amb una escultura diferent, un passeig que molts aprofiten per córrer, passejar o anar en bicicleta i, sobretot, s'ha omplert d'un caramull de nous pisos i d'adossats als baixos dels quals s'han establert bars moderns, gimnasos, comerços i establiments de tot tipus.

Ningú no pot negar que la via ràpida poblera, com la via de cintura de Palma, ha marcat un abans i un després per a aquest poble d'origen pagès on actualment té més força el sector de la construcció que el de l'agricultura. De fet, al voltant de la ronda ja s'han començat a construir nous polígons, com el de Can Peu Blanc o el que ja està en marxa de Can Tro, on s'han instal·lat empreses de subministraments de tota casta.

La ronda de circumval·lació ha suposat haver d'expropiar centenars de finques i ha canviat també la fesomia d'aquest poble, que en breu quedarà envoltat per uns sis quilòmetres de via ràpida. La ronda és, a més, un punt clau per al creixement urbanístic. La construcció de centenars de nous pisos i adossats al voltant de la ronda ha anat tan de pressa que ha alarmat alguns poblers, que la setmana passada demanaren que es restringís la construcció fora de la ronda. De fet, aquesta fou una de les promeses del batle actual, Joan Comes (Ixsp), que apostà per un téntol urbanístic que posàs fre a una construcció alentida ara per la manca de demanda i per la crisi.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.