muy nuboso
  • Màx: 26°
  • Mín: 23°
26°

Cort convoca un consell d'urgència dins l'empresa on De Santos «malversà» fons

Calvo informa avui PP i entitats de l'auditoria que detectà factures de prostíbuls que colà l'exregidor

L'Ajuntament de Palma convocarà avui amb caràcter extraordinari el consell d'administració de l'Empresa Municipal d'Obres Públiques (EMOP) per informar tots els integrants d'aquest òrgan sobre el contingut de l'auditoria de 2006 que fou la que detectà la malversació de fons públics per part de l'exregidor del PP Rodrigo de Santos.

La reunió, amb caràcter d'urgència, tindrà lloc avui a les 19.00 hores i, en principi, està previst que hi assisteixin els regidors de l'equip de govern i de l'oposició, com també entitats ciutadanes i òrgans col·legiats. El consell d'administració d'aquesta empresa municipal és qui supervisa els comptes i les despeses que s'efectuen en aquest organisme municipal. Cal recordar que De Santos era titular de la targeta de crèdit en qualitat de president de l'EMOP. Amb aquesta Visa de l'Ajuntament, l'exregidor es gastà més de 50.000 euros dels doblers públics en prostíbuls masculins entre 2005 i 2007. Els fets es descobriren a través d'aquesta auditoria, que traslladà els resultats a Cort.

Des de l'Ajuntament, el regidor d'Hisenda de l'actual equip de govern, Andreu Alcover, va veure «irregularitats» en les justificacions de factures d'alguns comptes de 2006 i remeté aquest informe a Fiscalia el mes de febrer passat perquè el sotmetés a investigació. Arran d'aquest informe i a petició del Ministeri Públic, s'investigaren també les despeses realitzades per aquesta empresa municipal en els dos anys anteriors i posteriors a l'auditoria.

En aquests moments, l'exregidor és a Madrid des de divendres. De Santos partí de l'Illa després de tornar la quantitat de doblers que «malversà» als ciutadans de Palma. Pel que sembla, està ingressat en un centre de desintoxicació. L'addicció a les drogues és un dels arguments que al·lega la defensa de De Santos per atenuar danys davant el jutge.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.