cielo claro
  • Màx: 22.28°
  • Mín: 13.08°
22°

Obres Públiques permet un pas a nivell a l'encreuament del tren i la ronda

Els diners prevists per soterrar aquest punt negre es destinen a nous passejos i rotondes

La Conselleria d'Habitatge i Obres Públiques disposa d'un informe que autoritza la creació d'un pas a nivell amb barreres a la intersecció de les vies del tren amb la tercera i darrera fase de la ronda, que permetrà a finals d'any que sa Pobla quedi envoltada del tot per una via ràpida.

El conseller d'Habitatge i Obres Públiques, Jaume Carbonero, visità ahir les obres de la ronda i explicà, juntament amb el batle, Joan Comes (Ixsp), que el pas a nivell només tindrà una vigència de dos anys, quan el Govern preveu que, com a conseqüència de la perllongació del tren fins a Alcúdia, es traslladi l'estació de tren als afores de la ronda de sa Pobla.

«El pas a nivell no agrada a ningú, però a canvi de no executar un pas soterrat que hauria suposat una tudadissa de diners, hem obtingut moltes millores en aquest projecte», explicà el batle, Joan Comes (Ixsp), qui assegurà que si és necessari l'Ajuntament posarà personal municipal per garantir la seguretat del pas a nivell en hores punta. «Ara tot depèn de l'autorització de la Conselleria de Mobilitat i, si finalment no es pot fer el pas a nivell, desviarem el trànsit per l'interior del poble fins a la carretera de Muro», afegí.

Comes indicà que, tot just debutar com a batle, va haver de prendre la decisió de descartar la construcció d'un tram de la ronda soterrat que resultava tècnicament complicat i que s'havia previst en el projecte original, dissenyat pel Govern del PP. «L'existència de la rotonda de Muro feia que el pendent d'aquest pas fos d'un 9'6% i, per a un poble amb tractors com el nostre, hauria estat un problema», afegí.

El fet de no executar el pas a nivell soterrat ha permès destinar part del pressupost d'aquesta obra, que suma 5.996.376 milions d'euros, a construir una rotonda no prevista a l'altura del poliesportiu, cap on també s'està construint un nou passeig per a bicis i vianants. Així mateix, la modificació ha permès instal·lar una nova canalització d'aigua, amb la qual es podran regar les zones verdes del poble amb aigua que no passa per la planta d'osmosi, i instal·lar semàfors a l'enllaç entre la carretera de sa Pobla i la de Llubí, que permetran millorar la seguretat dels vianants en aquesta zona urbana, que amb la ronda queda a l'exterior del poble.

El batle apuntà, durant la visita d'obres d'ahir, que aquesta modificació també ha permès crear un nou passeig entre la carretera de Llubí i el carrer Totxo, d'uns 4'7 metres d'ample. A més a més, s'han millorat aspectes del drenatge que serviran per evitar problemes d'inundacions.

Comes, que va estar acompanyat per pràcticament tots els regidors de la corporació municipal, aprofità la visita per agrair també a la constructora Coexa la seva ajuda per modificar aspectes del projecte original i va confiar que abans de l'estiu es pugui obrir una part d'aquesta darrera fase de la ronda.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.