algo de nubes
  • Màx: 28°
  • Mín: 20°
20°

Els usuaris illencs presentaren l'any passat 7.223 reclamacions a Consum

El transport aeri és el sector amb més reclamacions per retards, pèrdua de maletes i anul·lacions

La Direcció General de Consum rebé un total de 7.223 denúncies i reclamacions el 2007, de les quals 1.253 se sotmeteren a un arbitratge. Segons explicà el director general de Consum, Diego González, les denúncies en matèria de transport aeri continuen concentrant el gruix de queixes presentades pels ciutadans, que arribaren a 999 el 2007, motivades sobretot per retards, cancel·lacions, overbooking i pèrdua i trencament de maletes. González, amb el cap de servei de la Direcció General, Jesús Quartero, presentà la memòria corresponent a l'exercici passat, en què destacaren l'augment de les reclamacions realitzades pels consumidors, que assoliren un 23'32% més que el 2006.

El director general argumentà que aquesta pujada és motivada pel fet que l'usuari coneix millor els seus drets en matèria de consum, mitjançant el telèfon d'atenció gratuïta i la pàgina web. Pel que fa als sectors que més reclamacions aglutinen després del transport aeri, s'hi situa la telefonia, televisió i internet, la majoria relacionades amb la duplicitat de factures, sol·licituds de baixa no efectuades i l'incompliment d'ofertes contractades pel client.

La memòria també detalla que el 2007 es realitzaren un total 2.253 inspeccions, que se centraren principalment en productes alimentaris i industrials i serveis.Rebé una menció especial l'informe de la Xarxa d'Alerta, que correspon a productes perillosos, on es recolliren fins a 2.128 notificacions, de les quals 31 foren de les Balears i d'aquestes, 21 foren per juguetes. González recordà la importància de l'increment de les sol·licituds d'arbitratge i explicà que la decisió d'aquests, anomenat «laude», té el mateix valor que una sentència judicial.

El director general explicà que s'està fent feina perquè les companyies aèries s'uneixin a l'arbitratge, la qual cosa «milloraria la seva relació amb els consumidors». En matèria d'expedients sancionadors, la memòria detallà que «se n'iniciaren un total de 399, dels quals 80 feien referència a telecomunicacions, telefonia i internet», seguit del sector del transport aeri, amb 51 expedients. El valor global de les sancions pujà a 533.147 euros.González recordà que dia 15 se celebra el Dia del consumidor, per la qual cosa convidà els ciutadans a participar en les Jornades sobre arbitratge de consum i consum solidari i responsable, convocades per divendres i dissabte al saló d'actes de Can Campaner.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.