«Hem de conservar la bellesa de les Illes, protegir-ne la natura
i promoure'n la sostenibilitat. És important que quan ens queixem
de pagar uns euros destinats al turisme, pensem que nosaltres també
podem col·laborar així en tot això». Amb aquestes paraules féu
clara al·lusió a l'ecotaxa i així tancava la periodista alemanya,
Sabine Christiansen, la roda de premsa que concedí a l'estand de
Balears de la Fira turística de Berlín (ITB).
L'estrella mediàtica de la televisió alemanya, convidada per la
Conselleria de Turisme a promocionar les Illes, desitjà «èxit» al
Govern en el seu projecte de legislatura i en l'objectiu
d'augmentar la qualitat. En aquest sentit, assenyalà que no ha de
predominar sempre la quantitat i demanà que es prengui en
consideració la natura i el medi ambient. «Hem d'apendre dels
errors del passat», afegia.
Christiansen produeix ara un programa per la cadena CNBC sobre
destinacions turístiques i en dedicarà un a Balears. El seu equip
aprofità la visita a l'estand per entrevistar el conseller de
Turisme, Francesc Buils, i la directora de l'Ibatur, Susana
Sciacovelli. Aquest espai el veuen prop de 250 milions de persones
i s'emet a Àsia, Estats Units i Europa. Consta de 15 minuts, que
després es divideixen en blocs d'un minut i s'emeten just abans de
les notícies, en prime-time, segons informaren fonts de la
Conselleria. Aquesta acció promocional ha costat al Govern 30.000
euros.
La periodista no despertà l'expectació d'alguns dels seus
predecessors en la tasca de promocionar les Illes, com el cas de
Claudia Schiffer o Michael Douglas. El seu discurs s'allunyà també
dels anteriors i intentar desmitificar els tòpics de les Illes.
Així, destacà la possibilitat de trobar la soledat, malgrat que
Mallorca sigui una destinació coneguda pel turisme de masses. O
afirmà que és un «emplaçament econòmic important» i no només una
destinació de vacances. Parlà també de totes les activitats que es
poden realitzar fora de l'estiu i afirmà que «l'Illa convida a
quedar-s'hi».
En un to més personal, la periodista alemanya que du desset anys
a Mallorca, on té una casa, explicà com va conèixer les Illes a
través d'amics i familiars i com s'inicià «el gran amor que ha anat
creixent i que té fonaments sòlids i ferms» a les Balears. Tot i
que menys coneixedora d'Eivissa i Formentera, i sobretot de
Menorca, s'hi referí i en destacà característiques com la
gastronomia, la natura o les platges. Una vintena de mitjans
internacionals assitiren a la presentació i després féu un
recorregut per l'estand de Balears acompanyada del conseller de
Turisme. Va poder gaudir d'algunes de les novetats de l'espai
destinat a Balears com la zona on es promocionen diferents
productes, el golf amb un simulador, el ciclisme, la nàutica o els
esports d'aigua, amb el Mallorca Surf Action com a protagonista.
També va poder tastar l'oli de la denominació d'orígen
Mallorca.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.