algo de nubes
  • Màx: 20°
  • Mín: 11°
20°

Sol Meliá veu «imprescindible» la reconversió de zones madures

La cadena hotelera defensa els condohotels com a possible solució

El copresident de Sol Meliá Sebastian Escarrer veu «imprescindibile» la reconversió «total» de zones turístiques madures de Mallorca com Alcúdia, Calvià o Platja de Palma, entre d'altres. Considera que la fórmula més «exitosa» per posar-les en marxa passa per desenvolupar el condohotel (hotels amb un gestor, però diferents proprietaris per les unitats d'allotjament). En aquest sentit, manifestà que espera per part del Govern balear una adaptació de la normativa que permeti iniciar aquest negoci a les Illes, ja que ara la Llei turística no ho permet.

Escarrer explicà que el condohotel és una «inversió alternativa» sobretot en zones madures, que fa «més atractiva» la rendibilitat pels empresaris i diversifica els riscs. També ho és pels treballadors que mantenen els seus llocs de feina. «En una zona com Balears, on la concertació social és important, és la milor solució en preveure reconversions», afegí.

Sol Meliá fa unes previsions optimistes pel 2008, tot i la desacceleració econòmica que afectarà el consum. Espera repetir les xifres «històriques» de l'exercici anterior durant el qual guanyà 161'9 milions d'euros de benefici net, un 7'1 per cent més en relació al 2006. En concret per Balears, preveu un manteniment del mercat britànic, una millora de l'alemany, mentre que l'evolució del turisme espanyol «inquieta» pels efectes de la «incertesa econòmica». Tot i així, Sol Meliá creu que la cadena serà capaç de suplir una possible davallada d'aquest mercat amb d'altres com el rus o l'ucraïnès.

Escarrer feia aquestes declaracions a Madrid durant la presentació del Pla estratègic de la cadena pel període 2008-2010, amb el seu germà i també copresident Gabriel Escarrer.

La companyia mallorquina es marca un increment dels beneficis de l'11'1 per cent, 479'1 milions pel 2010. «La sobreoferta hotelera es contraurà i això contribuirà a l'augment dels guanys», assenyalaren. La seva estratègia passa per donar impuls a l'expansió comprant hotels, desenvolupant el condohotel i el negoci residencial. S'invertiran 1.100 milions d'euros en tres anys, 650.000 a crear prop de 20.000 noves habitacions. En aquest sentit, no preveuen vendes d'establiments a les Illes Balears, on estan ben posicionats sobretot en el segment de l'hoteleria urbana. «Volem ser més hotelers que mai», assegurà ahir a Madrid Sebastián Escarrer.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.