algo de nubes
  • Màx: 17.67°
  • Mín: 8.69°
15°

Una sorprenent decisió contracorrent

Gesa començarà aviat les obres de la reivindicada subestació elèctrica amb el cablejat aeri

A.BASSA. Capdepera.

La problemàtica energètica a Capdepera ha donat un gir copernicà en les darreres setmanes. Sembla que s'ha arribat a una solució definitiva per acabar amb la manca de potència tot i que hagi estat amb una sorprenent decisió que ha vingut contracorrent.

Després de set anys de lluita intensa per part dels diferents partits polítics per aconseguir que la nova subestació elèctrica tingués el cablejat soterrat, l'equip de govern actual (PSOE, UCAP-UM, EU-EV i PSM-Entesa) va anunciar, en roda de premsa, que permetria a GESA que les línies fossin aèries. L'anunci va agafar a molts per sorpresa. Una decisió criticada per molts i lloada per altres.

La història ha vingut marcada per moments d'alta tensió. Així cal fer-se enrere en el temps per conèixer que aquesta ha estat una problemàtica en la qual els màxims perjudicats, sense cap dubte, han estat els veïns del municipi de Capdepera. Els fets es remunten al 2001 quan l'Ajuntament de Capdepera a través d'acord de ple va fer una modificació puntual de les Normes Subsidiàries on s'acordava que tot el cablejat elèctric dins el municipi aniria soterrat. Paral·lelament, el Govern va aprovar el Pla director sectorial energètic de les Illes.

En aquella època es va donar un important creixement del sector de la construcció, fet que suposava la necessitat d'augmentar el subministrament elèctric i la pertinent demanda de potència elèctrica. A l'any 2002 Gesa va presentar un projecte per construir una subestació de transformació elèctrica al polígon de Capdepera. L'empresa energètica va presentar tres projectes l'any 2003 per passar les noves línies aèries dins sol rústic i la Junta de Govern va denegar les llicències pertinents.

A partir d'aquí i arran de la denegació, Gesa va dur el tema als jutjats. Així interposà un contenciós contra l'Ajuntament i el Tribunal en el 2006 va resoldre a favor de Gesa per executar els projectes de línies aèries.

Això suposava que quedava anul·lat la modificació de les normes i les línies haurien de ser aèries. L'Ajuntament donava llicència el mes de març de 2007. Però no es rendia iva seguir negociant amb Gesa per tal de soterrar les línies. El cost del soterrament suposava un import d'entre 2,5 i 3 milions d'euros.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.