algo de nubes
  • Màx: 19.07°
  • Mín: 9.02°
18°

Activitat intensa per la reparació del metro

El Govern respon a les denúncies populars mostrant les obres on hi ha «un mínim de 40 treballadors»

98178
Col·lectors nous que s'instal·len al carrer del Gremi de Tintorers.

El Govern respongué ahir a les denúncies efectuades la setmana passada pel PP, a partir d'un informe realitzat per un detectiu privat, segons les quals l'Executiu endarreriria de manera deliberada les obres necessàries per reobrir el metro de Palma. Segons els populars, hi ha una intenció política de desprestigiar-los en aquest sentit. La infraestructura «estrella» de l'anterior Govern del PP, inaugurada un mes abans de les eleccions autonòmiques i construïda en el temps rècord d'un any i mig, està tancada des del setembre passat després de registrar-s'hi fins a tres inundacions greus,i que una auditoria tècnica alertàs d'importants deficiències estructurals, de disseny i arquitectòniques.

Per desmuntar les acusacions dels populars, el director general de Mobilitat, Antoni Verger, acompanyat del gerent de Serveis Ferroviaris, Jaume Jaume, realitzà una visita de diferents punts del traçat per demostrar l'avanç de les tasques per corregir les deficiències i el nivell d'activitat que s'hi manté, amb «un mínim de 40 treballadors cada dia i amb puntes de fins a 70 o 80», segons Verger, i complint «totes les condicions de seguretat». El detectiu contractat pel PP es limità a enregistrar imatges dels treballs de superfície.

El responsable de Mobilitat responia així a les acusacions del PP, segons les quals les obres de la línia suburbana registraven una «activitat mínima», amb «menys d'un operari per estació» i sense complir les condicions de seguretat laboral. «És inconcebible que amb només set obrers es pugui fer tota la feina que ja està acabada», indicaren ahir des de la Conselleria. Les previsions del Govern per poder tornar a posar en funcionament el servei de metro fixen encara la data entorn de finals del mes d'abril, i «sempre que no sorgeixin complicacions tècniques en les obres que es fan ara». «Es va fer -el metro- en un any i mig, forçant la situació, quan probablement s'hauria necessitat el doble», explicà el director general.

La visita serví per comprovar la gran quantitat d'obres ja executades en tota la línia, «a un ritme intens», segons el responsable de Mobilitat, i que permeten comprovar que les deficiències estructurals i de disseny hi són generalitzades. D'altra banda, entre altres actuacions, amb data d'avui es procedeix a instal·lar un sistema de recollida d'aigües pluvials al pas de la línia pel polígon de Son Castelló, amb la instal·lació de col·lectors a la gran via Asima i al carrer del Gremi de Tintorers, a més de col·locar embornals nous als carrers adjacents.

Entre les actuacions que s'han portat a terme en totes les estacions i que ja s'han acabat, hi ha la millora del sistema de drenatge ampliant les canalitzacions i instal·lant-les allà on no n'hi havia; o la reparació i la millora de les cambres d'aïllament de les estacions, que en alguns casos eren fetes de guix i per on l'aigua literalment «brollava de les parets», segons explicà ahir el director de les obres, Francisco Gimeno.

També s'ha procedit a elevar la pràctica totalitat dels accessos de les estacions i a impedir l'entrada d'aigua pel sistema de ventilació; la restauració del cablatge, els quadres de control i els sistemes de seguretat afectats; la urbanització dels exteriors de Son Fuster Vell, la instal·lació d'un sistema nou de recollida de pluvials pels voltants de l'estació del carrer Jacint Verdaguer, i l'apuntalament al túnel d'aquesta instal·lació d'una part del sostre, que havia cedit fins a 40 centímetres per culpa de les inundacions. Segon Gimeno, «en les condicions en les quals estava el metro», no s'hauria d'haver posat mai en marxa. «Va ser una temeritat», afegí Verger.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.