cielo claro
  • Màx: 30°
  • Mín: 21°
24°

El consum d'oli d'oliva amb DO de Mallorca creix un 80% al Japó

El Consell Regulador d'aquest producte assegura que durant el 2007 se n'hi consumiren 1.800 litres

A.MATEU. Palma.

El Japó fou el país extracomunitari on més augmentà el consum d'oli d'oliva amb Denominació d'Origen de Mallorca durant el 2007, segons informà ahir el president del Consell Regulador d'aquest producte, Josep Oliver.

Fins a 1.800 litres d'oli es destinaren al mercat nipó durant l'any passat. Aquesta xifra representa que més de la meitat, concretament un 58 per cent, de l'oli amb DO que es ven a països que no pertanyen a la Unió Europea acabà al mercat japonès.

«Als japonesos els agraden els gustos naturals i els productes que no hagin patit grans transformacions. Per això l'oli de Mallorca hi té tant d'èxit i possiblement encara creixerà més», explicà Oliver ahir durant l'acte de presentació del balanç comercial del 2007, que tingué lloc al Casal Solleric.

La resta de l'oli venut a països extracomunitaris es reparteix entre els mercats canadenc, veneçolà, uruguaià, rus i dels EUA. Tanmateix, el percentatge d'oli que es ven a aquests països en comparació a la resta de mercats és molt reduït. La xifra de 3.066 litres només representa el 3,6 per cent del total de l'oli venut. El gruix del producte, un 81 per cent, es comercialitza a les Balears; un 8 per cent, a la Península, i el 7 per cent restant, a països europeus.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.