algo de nubes
  • Màx: 27°
  • Mín: 21°
24°

El Col·legi d'Enginyers diu que el metro es féu amb poc temps i mitjans ajustats

Atribueix les deficiències a la manca de planificació i critica l'ús polític que se'n fa

El Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de les Balears ha atribuït les deficiències del metro de Palma al fet que es construís «en un termini molt escàs» i amb mitjans «excessivament ajustats», mentre que mostra la seva preocupació per l'«ús polític» que es fa de la qüestió.

El Col·legi es va pronunciar ahir sobre els resultats de l'auditoria encarregada pel Govern sobre les deficiències del suburbà, que van motivar la suspensió del servei, una decisió «prudent», segons el parer d'aquesta institució. «És important que la societat sàpiga que aquestes deficiències tenen solucions conegudes», explica el Col·legi, que lloa que l'obra s'hagi resolt «amb un esforç tècnic i humà molt meritoris», però, atesa la seva complexitat, opina que «no és improbable que durant els primers mesos de la seva posada en marxa es produeixin incidències puntuals que han d'anar resolent-se».

La institució expressa així mateix el seu reconeixement a l'esforç realitzat per les persones que han intervingut en la planificació, el disseny, la construcció i l'explotació del metro i, en particular, a la direcció d'obres, que va haver de dur a terme «un treball tècnic desproporcionat respecte dels mitjans i del temps de què va disposar per realitzar-lo».

El Col·legi d'Enginyers incideix que s'ha atribuït a l'esmentada direcció d'obres la responsabilitat de les deficiències sense que aquesta hagi estat, fins ara, «clarament delimitada per l'auditoria». També aclareix que l'informe que ha realitzat el Col·legi sobre el metro es tracta d'una «pràctica habitual» de la institució i que, en aquest cas, «només es va arribar a concretar en un primer esborrany» que «inclou únicament aspectes de qualitat documental i revisió aritmètica», i no de càlculs i solucions de disseny.

Els enginyers opinen, d'altra banda, que la política d'infraestructures haurien de respondre a «un mínim grau d'acord entre les principals forces polítiques» i ser objecte de «consens» per posar-les en marxa. Pel Col·legi, el metro és «un exemple d'ús polític de les infraestructures que es viu en tots els nivells de l'Administració» i que «preocupa profundament» la institució.

Respecte als resultats de l'auditoria del Govern balear, el Col·legi explica que el «principal problema» del metro ha estat l'«entrada d'aigua no prevista ocasionada per l'insuficient drenatge del polígon de Son Castelló». Es refereix també a la deficient impermeabilització de la llosa de l'estació intermodal, danyada, segons el seu parer, pels treballs que s'hi realitzaren damunt al parc de les Estacions.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.