El Col·legi d'Enginyers de Camins, Canals i Ports de les Balears
ha atribuït les deficiències del metro de Palma al fet que es
construís «en un termini molt escàs» i amb mitjans «excessivament
ajustats», mentre que mostra la seva preocupació per l'«ús polític»
que es fa de la qüestió.
El Col·legi es va pronunciar ahir sobre els resultats de
l'auditoria encarregada pel Govern sobre les deficiències del
suburbà, que van motivar la suspensió del servei, una decisió
«prudent», segons el parer d'aquesta institució. «És important que
la societat sàpiga que aquestes deficiències tenen solucions
conegudes», explica el Col·legi, que lloa que l'obra s'hagi resolt
«amb un esforç tècnic i humà molt meritoris», però, atesa la seva
complexitat, opina que «no és improbable que durant els primers
mesos de la seva posada en marxa es produeixin incidències puntuals
que han d'anar resolent-se».
La institució expressa així mateix el seu reconeixement a
l'esforç realitzat per les persones que han intervingut en la
planificació, el disseny, la construcció i l'explotació del metro
i, en particular, a la direcció d'obres, que va haver de dur a
terme «un treball tècnic desproporcionat respecte dels mitjans i
del temps de què va disposar per realitzar-lo».
El Col·legi d'Enginyers incideix que s'ha atribuït a l'esmentada
direcció d'obres la responsabilitat de les deficiències sense que
aquesta hagi estat, fins ara, «clarament delimitada per
l'auditoria». També aclareix que l'informe que ha realitzat el
Col·legi sobre el metro es tracta d'una «pràctica habitual» de la
institució i que, en aquest cas, «només es va arribar a concretar
en un primer esborrany» que «inclou únicament aspectes de qualitat
documental i revisió aritmètica», i no de càlculs i solucions de
disseny.
Els enginyers opinen, d'altra banda, que la política
d'infraestructures haurien de respondre a «un mínim grau d'acord
entre les principals forces polítiques» i ser objecte de «consens»
per posar-les en marxa. Pel Col·legi, el metro és «un exemple d'ús
polític de les infraestructures que es viu en tots els nivells de
l'Administració» i que «preocupa profundament» la institució.
Respecte als resultats de l'auditoria del Govern balear, el
Col·legi explica que el «principal problema» del metro ha estat
l'«entrada d'aigua no prevista ocasionada per l'insuficient
drenatge del polígon de Son Castelló». Es refereix també a la
deficient impermeabilització de la llosa de l'estació intermodal,
danyada, segons el seu parer, pels treballs que s'hi realitzaren
damunt al parc de les Estacions.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.