E. DOMÈNECH. Palma.
Una conjuntura favorable, com també l'esforç en promoció des del sector públic i del privat, la millora de la qualitat dels hotels i dels productes que ofereix Palma, han fet créixer un 10 per cent l'ocupació dels establiments de Ciutat durant el 2007 en relació amb l'any anterior. L'exercici s'ha tancat amb una mitjana propera al 70 per cent.
Així ho assenyala la presidenta de l'Associació Hotelera de Palma, Marilén Pol, que preveu per enguany una davallada d'aquestes xifres fins a les registrades el 2006, a conseqüència de la desacceleració econòmica que els experts vaticinen que patiran Espanya i tot Europa. «Amb data d'avui, tenim hotels amb un 50 per cent menys de reserves confirmades. Encara que esperam que la situació millori, ja que cada vegada més es realitzen moltes vendes en el darrer minut», matisa.
Tot i que ha estat un bon any per al turisme urbà, Pol afirma que a Palma li queda «molt de recorregut» per situar-se com una ciutat de referència a Europa. En aquest sentit, la representant dels hotelers demana esforços per mantenir uns estàndards alts de neteja i seguretat; continuar la promoció, sobretot en aspectes com el turisme cultural; i donar a conèixer i potenciar les activitats d'oci que es poden dur a terme a Ciutat.
Entre les accions que ja estan en marxa, hi ha l'elaboració, juntament amb la Cambra de Comerç de Mallorca, d'un portal a internet des del qual es podran reservar hotels, vols i entrades per a espectacles, i consultar tota la informació de la ciutat. S'ha de pensar que les reserves dels hotels de Palma fetes per internet s'han duplicat el 2007 i han arribat a suposar un 20 per cent del total.
L'associació representa 37 establiments ubicats a Palma, de 4 i 5 estrelles de categoria.