El conseller de Mobilitat i Ordenació del Territori, Gabriel
Vicens, es mostrà ahir «indignat» i carregà durament contra els
seus antecessors polítics, després de donar a conèixer els
resultats finals de l'auditoria sobre les deficiències detectades a
la línia de metro de Palma, que suposaran la realització de
nombroses actuacions que no en permetran la reobertura fins al
proper mes d'abril.
Vicens considerà demostrat que la inauguració de la
infraestructura «va ser una autèntica irresponsabilitat», un
«desastre» i un «escàndol» perquè, segons les estimacions fetes, a
les obres encara els restaven un any de termini "acabaren l'abril
passat, un mes abans de les eleccions" per poder estar en
condicions òptimes de funcionament i seguretat.
«Fer-se una foto ha costat a tots els ciutadans molts de doblers
i maldecaps», manifestà, referint-se als anteriors responsables
polítics del PP, «i sobretot em refereixo a l'exconsellera d'Obres
Públiques, Mabel Cabrer, que han donat com a única excusa que es
tracta de quatre goteres i que això s'arreglava en una setmana».
Considerà aquestes explicacions «un insult als ciutadans».
Vicens, de la mateixa manera que després ho va fer el director
general de Mobilitat, Antoni Verger, apuntà a les possibles
pressions polítiques per avançar els terminis d'execució del metro.
El conseller justificà això per les modificacions introduïdes al
projecte original, «que resultaren un autèntic desastre». Per la
seva banda, Verger indicà que «hi ha deficiències que és impossible
que els tècnics no detectassin, per la qual cosa ens hem de demanar
si es donaren instruccions polítiques».
Pel que fa a l'informe final de l'auditoria, a més dels greus
problemes generalitzats de drenatge i d'impermeabilització, també
se n'han detectat en els sistemes de seguretat de la línia, com la
inexistència de senyals d'evacuació, extintors i mitjans de
detecció d'incendis o extracció de fums.
El director general de Mobilitat enumerà un llarg llistat de
deficiències. Entre aquestes, en el cas de les que afecten la
seguretat també hi ha l'obstaculització de les caixes de secció de
la catenària per les andanes d'emergència, la qual cosa n'entorpeix
el servei.
Es detectà així mateix que no existia un equip electrogen que
cobrís l'alimentació de l'extracció de fums; a més, la ventilació
dels transformadors funcionava a la inversa, ja que impulsava
l'aire en lloc d'extreure'l.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.