El Consorci de Transports de Mallorca posarà en marxa a
principis de 2008 un sistema integrat de tarifes per al tren, el
metro i l'autobús interurbà, l'anomenat bitllet únic, que
significarà un abaratiment generalitzat dels preus, que en alguns
casos es reduiran fins al 50%, i que benefeciaran de manera
especial els trajectes de llarg recorregut. En total, els tres
transports afectats suposen uns 22'5 milions de viatges a
l'any.
El projecte impulsat per la Conselleria de Mobilitat, avançat ja
durant la passada legislatura i que es començarà a aplicar de
manera gradual començant pel servei de tren, estableix un model que
substiueix la tarifació quilomètrica per una altra en funció d'una
divisió dels trajectes en cinc corones.
«És més just i equitatiu», defensà ahir el conseller Gabriel
Vicens durant la presentació. La implantació del bitllet únic
suposa la 'despenalització' dels transbordaments i poder actuar en
els preus de les concessions de línies d'autobús per carretera, amb
l'emissió d'abonaments.
Aquests títols multiviatges seran el T-40, per a aquest nombre
de viatges amb una validesa de 45 dies, i el T-20, que es podrà fer
servir durant 120 dies. Aquests abonaments i també els bitllets
senzills es carregaran a la targeta intermodal. Per a aquests
darrers es preveu una rebaixa del 50% del seu preu per a joves
menors de 26 anys, pensionistes i majors de 65 anys i familíes
nombroses.
La tarifa del metro, encara fora de servei, queda fixada en 90
cèntims, el mateix preu que, per exemple, tindrà el tren en el tram
de la corona que comprèn fins a Marratxí. Cal recordar que el
servei d'autobusos de l'EMT palmesana queda fora d'aquest sistema
de tarifes perquè encara no s'ha incorporat al Consorci de
Transport de Mallorca.
La introducció del bitllet únic implica una inversió d'uns 25
milions d'euros, dels quals només es preveu recuperar 16 a través
de la recaptació. És per això que el conseller Vicens destacà que
la «injecció directa» de 9'4 milions, que farà el seu departament,
permetrà impulsar «un transport de qualitat» i un abaratiment
signiticatiu de tarifes.
Així es posaren alguns exemples, incidint en els especials
beneficis per als viatges més llargs i els usuaris més freqüents.
Amb el nou sistema, un viatge de tren entre Palma i Manacor amb
T-40 passarà de costar 1'75 euros a 1'20. En autocar, el preu d'un
bitllet entre Ciutat i Son Servera es reduirà dels 8'65 actuals
fins a 4'34 euros.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.