L'hospital de Son Llàtzer inaugura les noves àrees d'oftalmologia i admissió

La reestructuració suposarà un important benefici per als pacients d'aquest centre sanitari

TW
0

L'hospital de Son Llàtzer inaugurà ahir una nova àrea específica d'oftalmologia, la remodelació dels serveis d'Admissió i d'Atenció a l'Usuari del centre. A l'acte hi fou present el gerent del centre, Carles Ricci, amb el cap de Servei d'Oftalmologia, Emeterio Acuña; el cap del Servei d'Admissió, Joan Ferrer; i la cap del Servei d'Atenció a l'Usuari, Esperança Rigo. Ricci explicà que «aquesta reestructuració suposarà un important benefici per als pacients de l'hospital, que veuran que els és més fàcil poder accedir als serveis».

L'Àrea d'Oftalmologia, ubicada ara a la planta 1, ha ampliat l'espai de què disposava, ja que s'ha augmentat el nombre de sales dedicades a aquesta especialitat, que han passat d'11 a 25, la qual cosa ha permès l'alliberament d'11 sales a la planta 2, a les quals es donarà un ús ambivalent depenent de les distintes especialitats.

Segons explicà Acuña, aquesta unitat ara està composta per «13 consultes, 6 gabinets d'exploracions, 4 boxes de preexamen i 1 de citació, una sala d'operacions de cirurgia ambulatòria, una sala d'espera externa i dues d'internes». «Ara com ara, més de cent persones passen pel servei cada dia, però amb l'ampliació es podrà donar servei a més de 200 persones diàries», explicà el doctor Acuña. Segons els responsables del centre, la redistribució dels espais és la següent: on ara s'ubica Oftalmologia abans hi havia les unitats d'Admissió, d'Atenció a l'Usuari i de Treball Social, i una part de l'Arxiu i Documentació Clínica.

Per millorar el circuit d'accés de les persones usuàries, alguns dels serveis, com ara Admissió de Consultes Externes i de Gabinets, estan situats a la planta 2 vora la sala d'extraccions de sang, mentre que Admissió de Programació Quirúrgica i Admissió d'Hospitalització s'ha instal·lat a la planta 1. D'altra banda, al segon pis s'ha ubicat la Unitat d'Atenció a l'Usuari i Treball Social. El cap d'Admissió recordà que cada dia aquest servei concedeix 1.800 cites, de les quals més de 350 de mitjana les atorga el call center telefònic. Pel seu costat, la responsable d'Atenció a l'Usuari, Esperança Rigo, explicà que aquest servei rep una mitjana de 20 reclamacions i queixes.