algo de nubes
  • Màx: 20.6°
  • Mín: 12.63°
15°

El camí de s'Albufera és el punt negre que concentra més accidents i ferits

El Consell prioritzarà la millora dels trams viaris més conflictius en els pressuposts de l'any 2008

El camí de s'Albufera, que va de sa Pobla al Port d'Alcúdia, és el principal punt negre de la xarxa de carreteres del Consell de Mallorca. En aquest tram se superà l'any 2006 la mitjana d'accidents i d'accidentats de trams amb característiques semblants. S'hi registraren 23 accidents, la gran majoria per excés de velocitat, i s'hi comptaren 35 ferits. Així es desprèn d'un estudi elaborat pel Consell sobre la sinistralitat a les carreteres de Mallorca durant el 2006 i en el qual, per primer pic, es detecten els principals Trams de Concentració d'Accidents (TAC), els punts més perillosos de la xarxa. Es tracta de trams que presenten un risc d'accident molt superior a la mitjana de trams amb característiques semblants, i en els quals, previsiblement, una actuació de millora podria conduir a una reducció efectiva de l'accidentalitat.

Així, els principals Trams de Concentració d'Accidents (TAC) són sis: el camí de s'Albufera, a sa Pobla; les carreteres que enllacen sa Pobla, Búger i Muro; el camí des Marjals, de Muro a Can Picafort; el tram de Llubí de la carretera d'Inca a Santa Margalida; la via que enllaça Inca i Lloseta; i el tram de la Ma-4014 que enllaça Porto Cristo amb el creuer a Felanitx i Portocolom.

L'estudi, que també assenyala els índexs de perillositat i la probabilitat de patir un accident en un determinat tram, s'aprovà ahir en la Comissió de Sinistralitat, un òrgan que reuneix polítics i representants dels usuaris de les carreteres, entre ells els motoristes, per cercar solucions a l'alt índex de sinistres que presenta la xarxa viària de Mallorca.

Després de la reunió, el conseller insular d'Obres Públiques i Carreteres, Antoni Pascual, deixà clar que el seu departament prioritzarà amb vista a 2008 les actuacions per eliminar punts negres, abans que fer carreteres noves. En la reunió, també s'acordà l'elaboració d'un nou estudi que detalli les causes específiques dels accidents que s'han produït en cada punt negre, per determinar així les actuacions a fer-hi i un calendari d'execució. Pascual preferí no avançar quina inversió s'efectuarà en aquests projectes fins que no s'aprovi el pressupost del Consell.

De moment, ja ha començat a portar a terme actuacions de substitució de barreres «tallants» per les de protecció de motoristes de doble bionda a la via de cintura i a les autopistes d'Inca i de l'aeroport. També ha començat a aplicar tractament antilliscant a altres carreteres.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.