Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM), empresa adscrita a la Conselleria de Mobilitat del Govern balear, haurà d'aixecar part de Gran Via Asima, eix central del polígon de Son Castelló, per posar fi a les inundacions que afecten les estacions del metro i, d'una manera especial, Son Fuster Vell, que el passat dimarts a vespre es tornà a inundar a causa d'una pluja d'uns 50 litres per metre quadrat.
Ahir ja s'iniciaren les obres d'urgència amb el permís de Cort i la Conselleria de Mobilitat i l'Ajuntament de Palma crearen una comissió per coordinar totes les actuacions que seran complexes. El gerent de SFM, Jaume Jaume, explicà que «hem de connectar xarxes del metro i Emaya, posar més imbornals i estudiar una manera per evitar l'entrada d'aigua per les escales del suburbà, a més de modificar els respiralls, que estan a ras de terra, per evitar filtracions».
De moment, no se sap el cost d'aquestes obres d'urgència ni qui és farà càrrec de la despesa. El cert, emperò, és que seran les mateixes empreses, que executaren el metro, les que assumiran les noves actuacions.
Jaume posà de manifest que l'obra del metro agreujà el problema d'inundacions que pateix el polígon ja que, entre d'altres qüestions, les obres obligaren a modificar els col·lectors de pluvials, que ara recullen menys aigua i estan units per colzes. D'altra banda, Jaume Jaume qualificà l'obra realitzada a Son Sardina de nyarro. Les obres impliquen la intervenció de la Conselleria de Mobilitat amb la coordinació de la Policia Local i Trànsit, a més d'un seguit de complexes actuacions que afectaran tota la infraestructura. L'adjunt a gerència de SFM, Bartomeu Gual, explicà ahir que «la solució passa per aixecar part de Gran Via Asima; serà una obra molesta i les actuacions a les boques de respiració es farà durant els dissabtes i diumenges per afectar el menys possible els ciutadans».
Son Fuster Vell es tornà a inundar el passat dimarts a vespre. Aquesta darrera inundació no ha estat tan important com la del dissabte "malgrat tot deixà a Son Fuster Vell mig metre d'aigua. Les boques del metro que s'han tapiat a corre-cuita evitaran l'accés de l'aigua a la via, malgrat això hi hagué filtracions pels respiralls.