cielo claro
  • Màx: 22°
  • Mín: 13°
19°

Aproven avui les primeres llicències d'obres després de la intervenció judicial

L'àrea d'Urbanisme reprendrà ara les inspeccions al municipi

V. MALAGÓN.Andratx.
L'Ajuntament d'Andratx comença a recuperar la normalitat. Avui mateix, la junta de govern local debatrà les sis primeres llicències urbanístiques des de la intervenció judicial. A més, a partir del dilluns de la setmana que ve, dos zeladors s'incorporaran a la plantilla del Consistori andritxol per vigilar el compliment de les normes d'edificació a tot el municipi.

El batle del municipi, Francesc Femenias, es felicita que el desbloqueig de l'àrea d'Urbanisme posarà fi a una situació anòmala que «sols beneficiava qui volia fer les coses malament, perquè el que les volia fer bé no podia». Els esdeveniments que van acabar en la detenció de l'aleshores batle, Eugenio Hidalgo, i la intervenció judicial van provocar la desaparició, a la pràctica, del servei municipal d'Urbanisme.

En els últims deu mesos, la tramitació de llicències ha estat paralitzada completament. Fins a un miler d'expedients s'ha acumulat a les dependències de l'Ajuntament. El regidor responsable de l'àrea, Epifanio Méndez, assenyala que el primer dia que va intentar entrar al seu despatx «vaig haver d'arribar a la taula enfilant-me per munts de carpetes».

Aquests mesos han estat aprofitats per alguns per realitzar obres sense cap tipus de supervisió municipal. «Aquesta situació només ha beneficiat els bergants», explica Femenias: «Persones que havien demanat llicència, davant la demora ens han demanat la devolució de les taxes municipals. Fins ara, ni tan sols no teníem capacitat per saber si ja havien iniciat les obres o no, perquè no teníem personal». Des de la presa de possessió del nou equip de govern de coalició han contractat dos arquitectes, un assessor jurídic i un aparellador. A aquests treballadors cal sumar els dos zeladors que s'hi incorporaran dilluns i tres places més que completaran la plantilla del servei municipal, entre ells un enginyer. A més de normalitzar la plantilla, l'Ajuntament manté reunions periòdiques amb el Consell de Mallorca per tal d'adaptar les normes al PTI.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.