nubes dispersas
  • Màx: 15.38°
  • Mín: 7.49°

Cort restringirà l'entrada de camions al marítim per fer el trànsit més fluid

La Patronal del transport avisa que el Port subministra el 85% de mercaderies de Mallorca

L'Ajuntament de Palma, a través de la regidoria de Mobilitat, restringirà l'entrada a tots els vehicles pesants pel passeig marítim amb l'objectiu de descongestionar i de millorar la fluïdesa de trànsit a la zona. El responsable d'aquesta àrea municipal, Joaquín Rodríguez, assenyalà que aquesta decisió "que requerirà el consens de l'Autoritat Portuària i el Consell de Mallorca" implica haver de cercar una ruta alternativa per als camions de gran tonatge que s'han de dirigir al Port de Palma per carregar o descarregar mercaderies. El problema és que aquest desviament dels camions tampoc no ha de perjudicar la circulació de trànsit en el tram opcional, motiu pel qual Cort ja ha descartat la via de cintura com a possible alternativa per tractar-se d'una calçada que, per si mateixa, suporta cada dia, molta congestió de vehicles.

Per això, una de les possibilitats que maneja l'actual regidoria és aplicar aquesta restricció de camions dins el passeig marítim a unes hores concretes del dia o de la matinada que coincidirien en el moment que aquest tram suporti menys trànsit de cotxes per evitar l'entorpiment de circulació a la zona que, en moltes ocasions, ja ha provocat accidents incontrolats i excessos de renous per sobre del límit permès. Sobre aquest aspecte el gerent de la Federació Balear de Transports, Salvador Servera, advertí l'Ajuntament de Palma que aquesta restricció no servirà de res si no va acompanyada d'una millora en els accessos a la capital mallorquina i recordà que tampoc ha de perjudicar el sector del transport de mercaderies. «Entre el 85 i el 90% dels productes que subministren la nostra Comunitat provenen per la via marítima del port de Palma», afirmà Servera.

La mesura es complementarà amb la posada en marxa de distintes campanyes per controlar que tots els vehicles, i en especial els camions, compleixin amb la nova senyalització de velocitat, que redueix a 40 quilòmetres el límit de velocitat en el tram urbà del passeig i a 60 els accessos per la façana marítima i per Portopí. Segons Servera, la mesura serà una «bona solució» per millorar la seguretat viària. La normativa de velocitat i els canvis de senyalització, amb la instal·lació d'un total de 10 radars al llarg del passeig entrarà en vigor el setembre per un cost d'1'3 milions d'euros.

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.