cielo claro
  • Màx: 16°
  • Mín:

El PSOE vol crear un bitllet únic de transport per terra, mar i aire

Es tracta d'una proposta que es pretén iniciar aquesta legislatura

El PSOE vol impulsar aquesta legislatura un bitllet únic entre les Illes de transport marítim, terrestre i aeri. L'exgerent de Serveis Ferroviaris entre 1999 i 2003 i expert en qüestions de mobilitat, José Antonio Santos, entén que «almanco per a aquesta legislatura s'ha de haver creat el bitllet únic que serveixi per viatjar per terra i mar». És conscient que serà difícil englobar les companyies aèries en aquest consorci de transport que ha de regular la iniciativa, que encara no ha estat consensuada amb la resta de socis de govern.

Santos en posa un exemple clar i entenedor: «Durant aquesta legislatura una senyora que visqui a Alaior i vulgui anar a Son Dureta ha de poder agafar un autobús al seu poble que la porti a Ciutadella, i d'allà agafar un vaixell que la dugui al port d'Alcúdia i des d'allà ha d'arribar amb transport públic fins a Palma. Tot això ho ha de poder fer amb el pagament únic d'un sol bitllet». En aquest sentit, Santos criticà la feina realitzada aquests darrers quatre anys pel Partit Popular: «Ha estat una aturada dels projectes que desenvolupàrem durant el Pacte de Progrés i que ara hem de continuar». Un exemple del «retrocés» és el consorci de transport terrestre que «no inclou l'Empresa Municipal de Transport de Palma, que és el principal operador de l'Illa. El consorci és coix, però això es resoldrà perquè Cort i el president Antich volen solucionar-ho amb la integració de tots els operadors».

Per continuar els projectes ferroviaris impulsats entre els anys de 1999 i 2003, Santos assenyalà que durant aquesta legislatura es crearan dues noves línies ferroviàries que enllaçaran sa Pobla amb Alcúdia (posant una estació en Es Fogueró) i Cala Rajada. Així mateix, es construirà la primera fase del tramvia que ha d'enllaçar Palma amb la seva badia. «Aquest tramvia possibilitarà que allò que fins ara és una línia saturada, com és el cas del Coll d'en Rabassa, Ciutat Jardí i la plaça d'Espanya es converteixi en un transport més còmode per als usuaris; així, aquestes línies d'autobús que ara operen en aquesta àrea es podran destinar a barriades de l'exterior de Palma que estan desateses», concretà.

Santos és conscient que l'arribada del tren fins a Alcúdia no serà fàcil, ja que a la zona hi ha el parc natural de s'Albufera i, a més, els camps dels pagesos de sa Pobla, per la qual cosa el projecte s'ha de «consensuar» amb els veïns.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.