Per a l'Associació de Navegants, les noves construccions podrien impedir fins i tot la visió directa del far en alguns punts, cosa que podria desembocar en accidents marítims a la zona del canal de Dragonera. Un estudi realitzat per l'associació partint de fotografies aèries fetes per l'empresa especialitzada Estop, demostraria que les construccions han creat «angles morts» i «superposicions de llum». L'entitat recorda en la seva denúncia formulada davant de l'Autoritat Portuària de Balears que els fars continuen sent de vital importància per a la navegació, fins i tot en els temps de la informàtica. El far de sa Mola és de baixa alçària de construcció, encara que està molt elevat perquè és damunt el penya-segat.
Per aquestes característiques, precisament, és un far de llarg abast i el primer que es distingeix i s'identifica quan el navegant arriba durant la nit des d'Eivissa o València. L'Associació de Navegants balears també recorda en el seu escrit a l'Autoritat Portuària que l'Administració està obligada que els senyals siguin perfectament visibles i utilitzables, fet que inclou el seu entorn i efectivitat final. Així mateix s'insisteix als responsables d'Urbanisme d'Andratx que, en cas de produir-se un accident marítim per aquesta qüestió, podrien ser ells els responsables civils subsidiaris per no haver tingut en compte els seus tècnics que les edificacions podien interferir en la seguretat de la navegació.