El 78'62 per cent dels treballadors de l'Agència Tributària de Balears ha manifestat el seu rebuig a la unificació de les dues administracions en una de sola. Des que a final del mes d'abril l'Administració de l'Agència Tributària reunificà les seves dues seus del carrer Cecili Metel i del Polígon de Llevant en la primera, la situació ha anat empitjorant. Després de les múltiples queixes rebudes a la Junta de Personal de l'Agència Tributària tant per part de treballadors com per part de contribuents a causa de les disfuncions amb les quals s'ha implantant la unificació, es decidí encarregar un estudi sobre la qualitat del servei. Per a aquesta enquesta s'han entrevistat 159 treballadors de l'Agència, dels quals quasi el 80 per cent valora com a negativa o molt negativa la reorganització.
Entre els principals motius que han provocat aquesta valoració negativa destaca que ara es produeixen grans concentracions de contribuents, que a més han d'esperar en llargues coes molt de temps per ser atesos en unes instal·lacions inadequades. Segons les conclusions d'aquest estudi, la Junta de Personal denuncia que «ha estat negatiu tant per als contribuents com per als treballadors», sobretot per als que estan de cara al públic, que han de suportar «el mal humor dels contribuents, cansats de perdre el temps de coa en coa».
La Junta de Personal considera que aquests problemes estan provocats per una mala planificació de la unificació, que «no ha tingut en compte la col·locació de cartells, la major càrrega de feina, la manca de personal i la mida de les instal·lacions, que «es veuen desbordades per la quantitat de gent». Així mateix, la Junta afirma que el personal del departament de Recaptació ha denunciat una «desorientació general del contribuent, que ara no sap on ha d'anar». Però no són aquests els únics problemes, ja que el personal de Gestió Tributària també es mostra molt descontent perquè ara manquen molts de funcionaris, la qual cosa provoca molt d'estrès entre els que cobreixen el servei.