El grup turístic Marsans llançarà una oferta per aconseguir el cent per cent del capital d'Spanair, després que el grup SAS anunciàs que posa l'aerolínia a la venda. El president de Marsans i fins ara també president d'Spanair, Gonzalo Pascual, va explicar que fa unes setmanes havia venut la participació del 5 per cent del capital de l'aerolínia a SAS, que ja en tenia el 95 per cent restant. Aquesta operació es realitzà amb el compromís del grup escandinau de vendre l'aerolínia.
Pascual assenyalà que l'oferta de compra es presentarà d'aquí a unes setmanes per mitjà de la societat instrumental Teinver, propietat conjunta d'ell i de l'empresari Gerardo Díaz. Afirmà que Spanair és «absolutament complementària» amb l'expansió que Marsans realitza per mitjà de l'aerolínia Air Comet, perquè com que Spanair té capital estranger, «no compta amb acords bilaterals». Si la compra es produeix, el grup tindrà una flota de més de 150 avions. Pascual no tem que aparegui cap tercer comprador, i espera que l'operació es dugui a terme avui, en el marc d'un procés que es desenvolupi amb normalitat.
Els mals resultats econòmics de l'aerolínia espanyola podrien haver accelerat la seva posada a la venda. Durant el primer trimestre de 2007, Spanair tenia unes pèrdues brutes de 41'3 milions d'euros. Això significa que els nombres vermells foren un 61'3 per cent superiors als de l'any anterior, quan va obtenir 25'6 milions d'euros.
A les Balears hi treballen 1.128 dels 3.684 treballadors que té l'aerolínia espanyola.L'objectiu del consell d'administració de les aerolínies Scandinavian Airlines Systems (SAS), que anuncià ahir la venda d'Spanair, dins les accions del seu nou pla estratègic, és enfortir la seva posició en el mercat nòrdic.