nubes dispersas
  • Màx: 17°
  • Mín: 12°
17°

Tot a punt perquè els passatgers comencin a utilitzar avui el metro

El Govern en destaca el sistema de seguretat, provat durant 15 dies

La Conselleria d'Obres Públiques, Habitatge i Transports del Govern ja ho té tot enllestit perquè els passatgers comencin a utilitzar avui la primera línia de metro de Palma, que enllaçarà amb un total de nou parades l'Estació Intermodal de la plaça d'Espanya i la Universitat de les Illes Balears (UIB), passant pel polígon de Son Castelló i Son Sardina. El primer metro sortirà des de Palma a les 6.15 hores i, amb freqüències cada 13 minuts, hi haurà trens en els dos sentits fins a les 22.50 hores. La consellera Mabel Cabrer assegurà ahir que el període de proves dels darrers quinze dies ha servit per comprovar el correcte funcionament de les unitats de metro, la línia, les diferents instal·lacions i el personal.

Cabrer expressà així la seva «satisfacció» per poder obrir ja el nou transport suburbà als ciutadans, que serà gratuït fins al mes de setembre, i la seva confiança que «tot anirà bé», encara que s'avançà a demanar disculpes pels «petits inconvenients» que puguin sorgir durant els primers dies de funcionament. El gerent de Serveis Ferroviaris de Mallorca, Rafel Pons, destacà el «màxim sistema de seguretat» que s'ha instal·lat a la línia. Explicà que hi ha uns «mecanismes de protecció» electrònics que impedirien que una errada humana del gestor de la línia provoqui un accident per la circulació de dos trens a la vegada en una mateixa via. A part d'això, s'ha instal·lat un nou sistema d'enclavament a les vies per aturar automàticament els trens en el cas que no obeïssin un senyal. Les unitats que començaran a circular avui han superat un període de proves als diferents llocs d'origen de fabricació dels equips que les integren, mentre que durant els darrers quinze dies s'han pogut ajustar els paràmetres per a la circulació i la resta de sistemes de les instal·lacions com la senyalització, els equips de comunicació entre els trens i les estacions, la megafonia i la informació als passatgers, i el circuit tancat de televisió.

El personal de la línia de metro l'integraran un total de 34 treballadors: 22 maquinistes, 6 inspectors d'operacions, 4 gestors d'estació i 2 caps de maquinistes. Els primers començaren la seva formació el mes de gener passat a la mateixa fàbrica de les unitats de tren. Així mateix, la consellera explicà ahir que s'han realitzat diferents contractes per al manteniment de la via, per un any i per valor de 2,8 milions d'euros, que afecten la via catenària, les estacions, les comunicacions, les instal·lacions d'energia, la senyalització i la seguretat, les escales mecàniques i els ascensors.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.