algo de nubes
  • Màx: 15°
  • Mín:

La crisi del porcí i el tancament de ramaderies enfonsen un 19% les vendes de carn fresca d'aquí

La batlessa de Palma presentà ahir la memòria de Mercapalma, amb beneficis nets de 854.000 euros

La crisi del porcí mallorquí, amb una recessió en les vendes del 70%, torna a estar darrere de les dades negatives de comercialització de la carn d'aquí, amb una caiguda del 18'78%. Així es desprèn de les dades recollides en la memòria de Mercapalma de 2006. La batlessa de Palma, Catalina Cirer; la regidora de Sanitat i Consum, Begoña Moragues; i el gerent dels Mercats Centrals d'Abastiment de Palma (Mercapalma), Juan Dueñas, reteren comptes de la societat municipal en el passat execici. D'entrada, Mercapalma aconseguí l'any passat uns beneficis nets de 853.649 euros, cosa que suposa un increment del 29% en relació amb el 2005.

Segons la informació facilitada pels responsables municipals, la comercialització de fruita i hortalisses pujà un 3,37% el 2006, la de carn registrà un increment del 4,83% gràcies a l'embranzida de la producció forana -fresca i congelada-, i el peix també tancà amb uns resultats positius del 15'45%. En el capítol d'inversions, amb una despesa de 568.190 euros, Mercapalma és el primer mercat d'Espanya i el segon d'Europa, després de París, que té totes les instal·lacions climatitzades. La voluntat solidària de la societat es reflecteix en l'acolliment de l'ONG Banc d'Aliments en el recinte. Quant a la crisi del porcí i de la carn mallorquina en general, els agricultors i els ramaders de Mallorca recriminen al Govern que hagi invertit poc en promoció.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.