muy nuboso
  • Màx: 15°
  • Mín: 11°
13°

Les noves línies de metro que vol fer Matas

El Govern ja s'ha plantejat els nous projectes que ha promès el president si torna a guanyar

El president del Govern i candidat del PP a les properes eleccions, Jaume Matas, féu saber aquesta setmana que en el cas de tornar a ser elegit en el càrrec impulsarà durant la propera legislatura la construcció de noves línies de metro, a partir de la nova estació intermodal a la plaça d'Espanya i de la primera línia feta fins a la Universitat de les Illes Balears (UIB), pendent d'inaugurar i que està previst que s'obri aquest mateix mes.

Els projectes que té Matas al cap són ampliar la xarxa, una vegada que ja s'ha fet una aposta decidida per aquest mitjà de transport, perquè considera que la seva expansió «és imparable» i que n'hi haurà demanda per part dels ciutadans.

Però, quines serien les línies més necessàries? La proximitat de les eleccions fa que ara no es vulguin explicar els projectes concrets. Matas només ha fet pública la seva intenció d'allargar la línia de la UIB fins al Parc Bit. Un projecte «molt petit», segons reconegué ell mateix.

Malgrat això, el Govern balear ja revelà els seus plans per fer noves línies de metro i exposà els seus projectes al Ministeri de Foment en el seu moment a l'hora de reivindicar més finançament.

Així, i segons aquestes intencions, la primera línia de metro seria la de més curt recorregut i no sortiria del centre de Palma. Aniria des de la plaça d'Espanya fins al parc de la Mar, i en el seu moment ja s'explicà que s'intentaria aprofitar un antic túnel que uneix les dues zones.

La segona línia que plantejà el Govern va ser la unió del carrer d'Aragó amb Son Ferriol, passant per l'hospital de Son Llàtzer. Es tracta d'un trajecte en què l'EMT transportà l'any 2005 gairebé un milió de passatgers, dades que podrien justificar la construcció de la nova línia.

La tercera, que s'executaria en dues fases, tindria el recorregut més llarg. Cobriria el trajecte entre el camí dels Reis, Son Rapinya i la plaça d'Espanya. En una primera fase, es planteja enllaçar el camí dels Reis, Son Espases, el polígon de Can Valero, Son Moix i Son Rapinya. En un segon tram, es continuaria per Son Cotoner, la plaça Madrid i l'estació intermodal de la plaça d'Espanya, centre neuràlgic de tota aquesta xarxa metropolitana.

Badia de Palma
L'Executiu de Jaume Matas també va fer durant aquesta legislatura una altra proposta en transport públic que permetria comunicar diferents punts de la badia de Palma.

Es tractaria d'una línia de tramvia en superfície que aniria des de Calvià fins a l'Arenal (Llucmajor) i tindria un enllaç fins a l'aeroport de Son Sant Joan.

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.