Les companyies de baix cost copen els aeroports de les Balears a l'hivern

Pel gener s'assolí el màxim i transportaren un 71,6 per cent dels passatgers

TW
0

Els passatgers transportats per companyies aèries de baix cost suposaren el gener passat un 71,6 per cent del conjunt de les arribades als aeroports de les Balears. Per febrer el percentatge fou d'un 64 per cent i per desembre de més del 68 per cent.

Air Berlin és el màxim exponent d'aquest sector, gràcies al fet d'utilitzar Son Sant Joan com a centre de distribució aèria entre les seves destinacions a Alemanya i la resta de l'Estat. L'any passat traslladà més de 5 milions de persones amb destinació o amb origen a Palma.

Però la companyia alemanya no és l'única que aposta per les Illes. Ryanair començarà a operar el mes d'abril amb cinc ciutats europees. Les seves rutes es mantindran tot l'any, amb la previsió inicial de dur prop de 400.000 passatgers.

Amb xifres més baixes, però de gairebé 1,2 milions de passatgers, i amb un creixement del 10 per cent durant el darrer any, es troba la companyia britànica Easyjet. Enguany comptarà amb 14 rutes des de Mallorca, inclosa una amb Madrid, i 252 operacions setmanals. Tot i així, el seu volum més important és amb Eivissa, que concentra el 47 per cent del total. També vola cap a Menorca, on doblà els passatgers l'any passat.

A aquestes aerolínies s'hi afegeix Vueling, si bé opera només durant l'estiu, i d'altres com Germanwings, Bmibaby, Niki o Thomsonfly, que acumulà més d'un milió de passatgers el 2006.

Les low cost tenen un pes cada vegada més important en el nombre d'arribades als aeroports balears. Son Sant Joan liderà l'estiu passat el trànsit aeri d'aquestes aerolínies a l'Estat.

Evolució
Els increments durant el 2006 foren constants i arribaren a percentatges que superaven el 16 per cent en mesos com abril, juny, setembre o octubre. Una situació que s'espera que vagi en augment amb la construcció de la terminal nova a Son Sant Joan, que facilitarà el trànsit de passatgers.

La seva implantació pot tenir un pes important en la tan desitjada desestacionalització. També en la competitivitat del sector turístic, gràcies al fet que ofereixen preus més baixos que ja aprofiten els majoristes.