Son Sant Joan construirà un mòdul específic per a les connexions aèries alemanyes

TW
0

La reconfiguració del mòdul C de l'edifici terminal de Son Sant Joan, dedicat ara al trànsit britànic i al procedent d'Alemanya amb l'operativa hub (centre de distribució del trànsit aeri), permetrà el 2010 triplicar la xifra de moviment de passatgers i d'avions, ja que es dedicarà únicament i exclusivament al trànsit hub, que en aquests moments és realitzat gairebé al cent per cent per aerolínies germàniques. La inversió prevista per Aeroports Espanyols i Navegació Aèria (Aena) és de 48 milions d'euros. L'adjudicació de les obres es farà aquest estiu. El disseny de l'ampliació ha estat realitzat per l'arquitecte Pere Nicolau, que ja planificà l'edifici terminal i el pàrquing de l'aeroport. La durada de les obres serà de 14 mesos. Les aerolínies veuen aquest projecte de manera molt positiva, ja que potenciarà Son Sant Joan com un centre de distribució de trànsit al sud d'Europa. Al gràfic adjunt es pot veure l'evolució de l'operativa hub a l'aeroport de Palma des de l'any 2001 i la seva progressió, que es triplicarà el 2010, quan és previst que per l'ampliació del mòdul C hi passin 4,5 milions de passatgers cada any, que suposarà un moviment de 32.500 aeronaus.

Fonts d'Aenca indiquen que amb aquesta actuació el mòdul C passarà de tenir 20 portes d'embarcament (10 finger passarel·la i 10 de remot) a disposar-ne de 34 (17 fingers i 17 de remot). El disseny realitzat per l'arquitecte Nicolau permetrà que en aquesta ampliació els passatgers es puguin divertir amb un espai diàfan i amb molta llum natural, «on podran gaudir d'unes instal·lacions modernes i còmodes». La redistribució permetrà, a més, reduir a la meitat la distància entre el pas dels controls de seguretat i la porta d'embarcament del mòdul C. Així mateix, es preveuen mesures per minimitzar els temps d'escala des del punt de vista dehandling, és a dir, l'atenció en terra per a passatgers i avions.