La majoria de les escoles que s'han acollit aquest curs al nou
model de trilingüisme que pretén impulsar el Govern, dediquen el
mínim d'hores obligades a la setmana per a l'ensenyament de la
tercera llengua, l'anglès.
Així, dels 27 centres que apliquen el trilingüisme, un total de
18 escoles imparteixen el 20 per cent de les seves classes en
anglès, xifra que representa unes 5 hores setmanals de dedicació
per part de les escoles a l'aprenentatge de l'anglès. A més a més,
19 col·legis utilitzen aquesta tercera llengua per impartir
l'assignatura d'Educació Plàstica mentre que 6 centres han escollit
l'Educació Física per iniciar-se en aquest nou sistema
educatiu.
Són les dues disciplines juntament amb música, amb un total de 3
centres, més sol·licitades per a les escoles, a l'hora de provar
aquesta nova experiència. El director general d'Administració i
d'Inspecció Educativa, Jaume Juan, afirmà que aquesta primera
convocatòria ha tingut «molt bona acollida» i assegurà que es
tracta d'un model de «qualitat i molt avançat». Davant aquestes
declaracions, però, contrasta la realitat d'uns centres escolars
que s'han adherit al trilingüisme sense arriscar-se: mínim d'hores
i amb assignatures que no són requerides per passar les proves
d'accés a la Universitat, a pesar de ser un model «avançat».
El sistema trilingüe estableix que entre un 20 i un 33 per cent
de les classes s'han d'impartir en la tercera llengua. Així, només
dos centres dediquen el 30 per cent d'hores de classes a l'anglès i
uns dos han optat pel 25 per cent de dedicació. Pel que fa a les
matèries d'estudi que es realitzaran en anglès, només dues escoles
han escollit la informàtica i només un centre les matemàtiques i un
altre la religió.
«Cada escola té autonomia per decidir les assignatures que
imparteixen en anglès», diu Jaume Juan, qui reconegué que la
majoria s'han decantat per àrees «poc compromeses».
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.