Govern i Cort restituiran el pont del tren sense termini d'execució

Matas i Cirer visitaren ahir l'inici de les obres de reconstrucció

TW
0

Les obres de reconstrucció del pont del tren començaren ahir, però ningú no pot dir el que duraran i molt manco el que costaran. Govern i Cort anunciaren ahir l'inici de la restitució de l'obra de Gaspar Bennàzar que ells mateixos tomaren de matinada i fora avisar fa gairebé un any, tot i que sense precisar-ne en cap cas els terminis d'execució.

Fonts de la Conselleria d'Obres Públiques comentaren que les obres s'emmarquen en el conjunt d'urbanització de la superfície del parc de les Estacions, que tenen un cost de 10,5 milions d'euros. «Durarà el que durarà», apuntà la mateixa font. El nou punt serà fidel al model original, tal com fixà la Comissió de Centre Històric de l'Ajuntament, ocuparà una superfície de 770 metres quadratas i tendrà una altura màxima de 3,40 metres.

Sense primera pedra
La restitució del pont del tren s'inicià dilluns sense la innecessària ostentació d'una primera pedra. De fet, el president Matas i la batlessa Cirer aprofitaren la inauguració de la nova estació subterrània de Jacint Verdaguer per fer una furtiva visita d'obra a la «zona zero» i rebre les pertinents explicacions dels tècnics.

En aquest sentit, l'Ajuntament de Palma té la responsabilitat explícita de garantir la reconstrucció del pont de Bennàzar «on i com era abans» de ser tomat per les excavadores la matinada de dia 5 de novembre de 2005. El mes de juny passat, la Comissió de Centre Històric de Cort acordà autoritzar la feina sempre que s'asseguràs un pla d'execució en què es mantingués l'orientació i les proporcions de l'esmentada infraestructura.

Convé recordar que el pont es restituirà bàsicament amb peces noves, però fidels a les originals. Quan es tomà l'obra que l'arquitecte Gaspar Bennàzar projectà a començaments del segle XX, tan sols se'n conservaren una vintena de pedres i alguns metres de barana. La resta s'ha hagut de reproduir a partir dels motlos de guix que es tragueren abans d'esbucar-lo.

Pel nou pont, només es podrà transitar a peu. Aquesta havia estat, precisament, una de les reivindicacions exposades pels veïns i que finalment ha estat recollida per les administracions en el projecte d'obra.