Els animals centren la fira de setembre

Milers de visitants ompliren els carrers del municipi tot i que els niguls amenaçaren de pluja

TW
0

JOAN SAMPOL. Artà.
La fira d'Artà fou un èxit de públic. Milers de visitants acudiren als carrers de la localitat per gaudir d'una extraordinària mostra de molts diversos animals, des d'ovelles o cans de bestiar fins a estruços, lloros exòtics o rèptils. Tot i que la presència de niguls feia perillar el transcurs de la fira, al final no descarregaren la seva aigua damunt Artà i permeteren que la festa seguís el seu curs.

A les 10 començà un espectacle de lloros exòtics i de rèptils a l'amfiteatre de Na Batlessa. Al mateix temps, es donà el sus a l'exposició d'antiguitats dins el mercat cobert de Sa Central, que es va poder visitar fins a les 14 hores. També es va realitzar una mostra i un taller de bonsais, organitzat per l'Associació Bonsai-Llevant.

Però els autèntics protagonistes foren els animals: una mostra de cans de bestiar, exposició de coloms missatgers, mostra de canaris i d'ocells exòtics a càrrec de l'Associació Ornitològica d'Artà, mostra d'una gran varietat d'anàtids en un llac artificial, mostra de falconeria, mostra de gallines i d'indiots, i mostra de ponis i de cavalls de trot i de galop a càrrec del Club Hípic Artanenc. Tampoc no hi faltaren animals que no són propis de les nostres illes, com els muflons, les llames, els cérvols, els porcs senglars, els porcs paquistanesos, els conills gegants, i altres animals exòtics que delectaren els visitants d'arreu de Mallorca, com la mostra de grans corredores: estruços, emús i nyandús entre la Gran Via i el carrer de Jaume III.

En aquest sentit, els més petits pogueren participar de la fira amb el «toca-toca», un recinte on tothom va poder tocar conills, gallines, porquets i cabrits, a baix dels jardins del Collet. Per altra banda, també hi hagué una mostra de motos clàssiques al carrer de Ciutat, juntament amb l'exposició de tractors antics. També entusiasmà els visitants un motor que funciona amb oli vegetal reciclat. En definitiva, la fira de setembre d'Artà fou un èxit total, tant de participació de la gent com dels expositors que es congregaren a la localitat per oferir una fira plena d'activitats per a tots els gustos, per a grans i petits, i que de ben segur que l'any que ve voldran repetir aquesta experiència enriquidora.