Cirer nega tensions al seu govern tot i plantar un dels seus regidors

La batlessa considera «improcedent» l'actitud de Rodrigo de Santos

TW
0

La batlessa de Palma, Catalina Cirer, negà ahir qualsevol tipus de tensió o crisi en el si del seu equip de govern, alhora que qualificà l'actitud crítica del seu tinent de batle d'Urbanisme, Javier Rodrigo de Santos, en el darrer plenari d'«improcedent», «sorprenent» i «impròpia» de la seva persona.

Avui, Cirer i De Santos tenen previst acudir junts a l'acte de cessió dels terrenys de les piscines de s'Aigo Dolça, que es farà a la sala de juntes de la Delegació d'Hisenda. No sabem qui plantarà a qui aquesta vegada o si, definitivament, escenificaran la «unió i cohesió» de l'Executiu municipal. De fet, ahir mateix, la batlessa es referí a ell com «un bon company i una excel·lent persona», de qui a més en destacà la seva «extrema llealtat».

10 minuts amb Matas
Just després de l'acte d'homenatge a les víctimes de l'accident de metro a València que tingué lloc a Cort, Cirer es reuní deu minuts amb el president del Govern i del PP balear, Jaume Matas, en el hall de l'Ajuntament. El fet no hagués tengut més importància si no fos per la situació actual de l'equip de govern municipal i la celebració ahir horabaixa d'una reunió de la direcció regional dels conservadors.

Tot i que era previsible que el tema s'incorporàs a l'ordre del dia per via d'urgència, sembla ser que «oficialment» no es tractà. Fins i tot, es féu correr el rumor de que Rodrigo de Santos no abandoni del tot la política activa i se li reservi un paper rellevant en altres indrets.

Una crisi constant
El portaveu del grup municipal del PSOE a Cort, Antoni Roig, acusà ahir la batlessa i el PP de Palma de «viure en un estat de crisi i disputes internes constant que perjudiquen els interessos de Ciutat». En concret, Roig es referí de manera molt crítica a la nova situació de divisió i enfrontament que viu l'equip de govern conservador i, sobretot, als continus desencontres entre Cirer i el seu regidor d'Urbanisme, Javier Rodrigo de Santos.

Els socialistes demanen la convocatòria urgent i extraordinària de la Junta de Portaveus perquè els responsables del PP expliquin l'abast de la situació, alhora que proposaran que Cirer no presideixi ni moderi els plens municipals, atesa la seva incapacitat.