El Govern no podrà inaugurar aquest estiu l'autovia
Palmanova-Peguera, però almenys ha aconseguit posar en funcionament
els quatre carrils del tronc central de la via ràpida. Ahir, Mabel
Cabrer, consellera d'Obres Públiques, assistí a l'acte de posada en
servei de l'autovia just dos anys després de l'inici de les obres
de reconversió de l'antiga carretera comarcal Palmanova-Peguera en
autovia, una via que suporta un trànsit diari de 30.000
vehicles.
L'obertura dels quatre carrils garantirà la fluïdesa del trànsit
durant els mesos estivals, encara que les feines per concloure el
projecte es prolongaran fins a finals d'any.
Durant l'estiu es farà la pavimentació i instal·lació del
sistema del reg de Passeig Calvià i l'enjardinament tant de
l'autovia com del passeig, obres que no interferiran en el trànsit.
També es realitzarà el recobriment de terra del fals túnel del Coll
den Gorvió, que té una llargada de 195 metres, i la seva posterior
revegetació per donar continuïtat a l'ANEI que havia quedat separat
per la carretera.
Serà, a partir del 15 de setembre, quan s'instal·larà l'última
capa de rodolament i el trànsit es tornarà a interrompre.
A més dels quatre carrils, ahir també es posaren en funcionament
tots els enllaços que té la carretera, excepte el ramal de sortida
de Peguera-La Romana, el ramal d'accés a la depuradora i al polígon
de Son Bugadelles i el vial que comunicarà l'enllaç de la Costa den
Blanes i el de Santa Ponça.
«Realment ha estat una obra tècnicament complicada i en la qual
s'han aplicat importants mesures correctores», destacà Cabrer, qui
visità les obres acompanyada del batle calvianer Carlos Delgado;
Josep Morell, cap del Departament d'Obres Públiques, i Marc Marino,
responsable de l'assistència tècnica que dirigeix el projecte.
El projecte ha consistit en el desdoblament de l'antiga
carretera, excepte en un tram de 1.200 metres que discorre per un
nou traçat per allunyar el trànsit de la zona urbanitzada, i té
característiques d'autovia amb dos carrils en cada sentit i una
mitjana elevada de dos a quatre metres d'ample. S'han mantingut els
enllaços de Cala Figuera, Santa Ponça, Costa de la Calma i Peguera,
encara que les dimensions dels mateixos són espectaculars. A més,
s'ha executat la ronda de Peguera que transcorre des de l'enllaç de
la Romana fins a la carretera d'és Capdellà.
L'obra ha costat 49,3 milions, que avançarà el Govern balear
fins que hi hagi resolució judicial. Aquesta obra estava inclosa al
conveni de carreteres subscrit amb el Govern d'Aznar i que es troba
als tribunals.
Sense comentaris
Per a comentar és necessari estar registrat a Diari de Balears.
De moment no hi ha comentaris.