Els veïns de Cala Murada viuran a partir d'ara més tranquils. La Conselleria de Medi Ambient a través de l'Institut Balear de la Natura (Ibanat), està duent a terme una neteja d'una zona boscosa de 40 hectàrees per prevenir el risc d'incendis. El lloc està envoltat d'habitatges i els residents havien expressat en moltes ocasions la seva preocupació per la densitat del pinar.
Les tasques consisteixen a habilitar un tallafocs de 1000 metres linials per 40 d'amplada per prevenir el risc d'incendis, augmentar la protecció de les persones i habitatges i, a més, facilitar les tasques dels efectius d'extinció en cas d'incendi. El pressupost és d'uns 35.000 euros i les tasques es reiniciaran el mes de setembre ja que els efectius de l'Ibanat es destinen a partir d'ara i de forma exclusiva a la brigada d'extinció d'incendis.
La directora general de Biodiversitat, Joana Xamena; el director d'extinció d'incendis de l'Ibanat, Bartomeu Llabrés; el delegat de Cala Murada, Antoni Sureda i el regidor Rafel Nicolau, feren ahir una visita a la zona amb companyia d'una representació de l'associació de propietaris de Cala Murada.
La directora general de Biodiversitat explicà que «s'han modificat les cobertures vegetals, reduït els combustibles i creat discontinuïtat en la vegetació» per evitar i disminuir la propagació d'un possible incendi.
A més anuncià que el govern destina dos milions d'euros anuals a iniciatives destinades a prevenir incendis com ara la col·locació estratègica de dipòsits d'aigua, la neteja de camins o de zones boscoses.
Així mateix, Xamena féu una crida a la gent perquè eviti fer foc a les zones boscoses, pinars i altres indrets sobretot a l'estiu i recordà que «ara és temps de trempó i no de torrades».
Per la seva banda, Antoni Sureda va agrair la neteja del bosc de Cala Murada i recordà que era «una antiga reivindicació dels veïns de la zona, una neteja que l'Ajuntament de Manacor no podia dur a terme perquè no disposa dels mitjans necessaris per fer-ho».