cielo claro
  • Màx: 28°
  • Mín: 20°
20°

L'Ibanat vol reformar l'àrea d'oci de l'ermita, que és molt visitada

El Govern i l'Ajuntament han signat ja un protocol d'actuació

La Conselleria de Medi Ambient del Govern de les Illes Balears i l'Ajuntament de Llubí han signat un protocol d'actuació per reformar l'àrea recreativa de l'ermita de Llubí, una de les més visitades de Mallorca durant els caps de setmana.

Segons el conveni subscrit, l'Ibanat, organisme dependent de la Conselleria de Medi Ambient, habilitarà 12 mòduls de taules amb bancs adaptats per a minusvàlids i dos mòduls a 80 centímetres d'alçada amb sis fogons.

S'instal·laran també uns banys bioquímics dissenyats per respectar el medi ambient en aquest tipus d'espais i es renovarà completament la zona infantil de gronxadors que ara no està homologada.

El recinte infantil es tancarà amb una paret que servirà a la vegada com a mesura de seguretat pels petits i com a zona de seients pels campistes. Les obres començaran probablement el mes de juliol.

El batle de l'Ajuntament de Llubí, Tomàs Campaner (PP), destacà que aquesta és una de les àrees recreatives més populars de Mallorca, principalment durant els mesos de tardor, quan hi passen prop d'un miler de persones cada diumenge.

Atractiu
La possibilitat de combinar el tren amb l'excursionisme fa principalment atractiva aquesta àrea recreativa, situada a cinc minuts de l'estació del tren i a 12 minuts a peu del poble.

L'actuació que durà a terme l'Ibanat es completarà a més amb la compra d'uns terrenys per part de l'Ajuntament de Llubí i això permetrà habilitar un aparcament municipal en els accessos a l'ermita. El darrer ple municipal aprovà una opció de compra dels citats terrenys que a vagades cedien els veïns coincidint amb dates assenyalades.

Pel moment el batle Tomàs Campaner descarta fer inversions en aquest terrenys però avançà que «pot ser que més endavant tanquem els terrenys amb l'ajuda d'una escola taller».

Comenta

* Camps obligatoris

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.