L'Observatori per a la Convivència Escolar implantarà el pròxim curs escolar el pla de convivència escolar, que començarà a aplicar-se de manera pilot en un determinat nombre de centres, a fi de generalitzar-se el curs següent.
El director de l'Observatori, Jordi Llabrés, explicà que aquest pla, que prendrà part del projecte curricular de cada centre, inclourà la constitució d'un òrgan gestor que actuarà en cas de conflictes. «Serà l'encarregat de prendre les decisions i de decidir les sancions, que vindran regulades per una normativa prèvia dictada des de la Conselleria d'Educació».
Aquest òrgan estarà integrat per representants de la direcció, docents, alumnes i pares.
El pla de convivència entrarà en acció davant de casos de baralles o agressions, mòbbing, exclusió per raça o sexe i, en general, davant de qualsevol situació de conflicte que afecti membres de la comunitat educativa.
Aquests problemes, recordà el responsable de l'Observatori, són resolts actualment per la direcció del centre o bé derivats per aquesta al Consell Escolar, «però hi ha vegades en les quals la direcció es troba lligada de mans per trobar una solució, una cosa que no ocorrerà amb aquest nou sistema».
L'èxit del pla, ressaltà Llabrés, dependrà molt del grau de consens a l'hora de la seva elaboració, per això «volem que totes les parts educatives intervinguin en el seu naixement, a partir d'una norma general que elaborarà l'Observatori. Serà exposat davant del comitè d'experts i el Consell Escolar».
Precisament, Llabrés viatjà ahir a Valladolid, on aquesta setmana mantindrà una reunió amb responsables de l'Observatori de la comunitat de Castella-Lleó, «perquè el pla de convivència que va desenvolupar i que ja aplica aquesta autonomia és un dels més amplis i treballats», declarà.
L'Observatori ja treballava en aquesta idea quan els seus responsables van participar en unes jornades fetes aquest mateix mes a València en què es van exposar les experiències de les comunitats autònomes.