Ja és possible intuir quin serà l'impacte visual del metro de Palma al seu pas pels camps de Son Sardina i sa Garriga, tradicionalment emprats per al conreu dels ametlerars. Des de fa uns dies els obrers estan instal·lant pilars de gran format que sostindran un viaducte de 180 metres que passarà per damunt la carretera de Sóller. Aquesta infraestructura de formigó permetrà la circulació dels combois sense interrompre el trànsit, que de cada vegada és més nombrós pel creixement urbà d'aquesta part de Palma i de Bunyola.
El moviment de terres entre l'estació de Campsa i els vivers de l'empresa Azahar és força considerable. Els pilars mostren ara una alçada superior als cinc metres, en fila a un costat i a l'altre de la calçada. També presenta un impacte visual notable la gran esplanada que transcorre en paral·lel a la via del tren de Sóller al seu pas per Son Sardina, on ja s'aprecia la gran obertura soterrada que empraran els vianants de l'estació per travessar la carretera i sortir al poble.
Així mateix, un moviment de terres i la construcció de nous pilars es veuen a la carretera de Valldemossa, abans d'arribar a la Universitat. Els operaris ja instal·len les bigues de ferro que sostindran els futurs passos per sobre de la calçada.
En aquests moments hi ha més de 600 treballadors que fan feina en el que serà el primer metro de Mallorca, que enllaçarà la plaça d'Espanya amb el centre universitari. De moment, les altres línies del metro encara només són propostes per a properes legislatures. Les dues línies que es voldrien crear unirien Palma amb l'aeroport i la part oest de la ciutat, és a dir, les barriades de Son Rapinya, Son Moix, el polígon de Can Valero...