«Tu ho pots evitar» és el lema de la campanya que Cort ha llançat per dissuadir els joves de la pràctica del botelló. Coordinada des de l'àrea d'Esports i Joventut, la iniciativa es difondrà a través de 5.000 fullets informatius, 500 cartells i 300 anuncis de ràdio, alguns dels quals adoptaran un format exclusiu en les emissores de radiofórmula.
Rafel Duran, portaveu del PP a l'Ajuntament i regidor de l'àrea d'Esports i Joventut, presentà ahir als mitjans el contingut d'una campanya que alerta del «consum abusiu de l'alcohol i de les greus conseqüències que pot tenir sobre la salut i la conducta dels joves». Mal de cap, vòmits, relacions sexuals de risc, bregues i accidents de trànsit són alguns dels advertiments que es fan.
Duran explicà que la iniciativa té un caràcter dissuasori i s'orienta tant cap a la macroconvocatòria de dia 8 d'abril com a la resta de trobades que cada cap de setmana tenen lloc al passeig marítim de Palma.El regidor conservador assenyalà que la iniciativa municipal, condicionada per l'alarma social i empresarial que ha provocat aquesta moda, anirà acompanyada d'un estudi sobre el fenomen del botelló a Palma, que es farà des de l'Observatori de la Realitat Juvenil. Mitjançant enquestes i entrevistes, devers 30 voluntaris de la Creu Roja, Fundació Esplai de les Illes i estudiants de psicologia de la UIB, l'Ajuntament intentarà esbrinar les motivacions que indueixen els joves a fer botelló, com també la manera que tenen d'organitzar-se i fer arribar a tothom les seves convocatòries.
Així mateix, l'estudi vol descobrir la percepció de risc que es té i les alternatives que es coneixen a aquesta moda. En total es faran 500 enquestes el 8 d'abril, les quals vendran seguides d'una altra enquesta telefònica per conèixer la percepció social d'aquest fet. Les conclusions de l'estudi es presentaran a finals de maig, amb motiu de la setmana de l'esport i de la joventut. De moment, Cort aposta per informar els joves, alhora que prepara un dispositiu policíac per controlar els actes d'abril a Palma.