La direcció general de Consum va rebre un total de 4.584 reclamacions i denúncies al llarg de l'any passat, segons es desprèn de la memòria d'activitat 2005.
Els serveis de telefonia i internet, en primer lloc amb 1.106 denúncies, seguit pel lloguer de cotxes, el transport aeri i l'habitatge foren els sectors que acapararen el major nombre de queixes dels consumidos, encara que es disminuí quasi un 3% respecte del 2004.
El cap de servei de Consum, Jesús Cuartero, explicà que les empreses de lloguer de cotxes provocaren 376 reclamacions, un 50% més que el 2004, al temps que les companyíes aèries i les constructores generaren 328 i 191 queixes respectivament. Agències de viatges i establiment de venda d'equips informàtics i de reparació d'automòbils foren els següents sectors que més reclamacions reberen per part dels consumidors de Balears.
En conjunt, Consum resolgué l'any passat 3.026 reclamacions, de les quals 986 es tancaren satisfactòriament pel consumidor. Així mateix, per la via arbitral es resolgueren 534 sol·licituds d'arbitratge, de les quals 220 se solucionaren via conciliació favorables al consumidor i 314 per laudo arbitral, que en 97 casos afavoriren l'usuari.
Cuartero destacà el «lleuger descens» en el nombre de peticions d'arbitratge i mediació, fet que atribuí a la major informació que disposen els consumidors abans de contractar qualsevol servei o comprar un producte. De fet, el nombre d'informació gratuït de Consum rebé durant el 2005 7.243 consultes, un 17% més que el 2004, mentre que la web del departament respongué 352 consultes per correu eletrònic i registrà 35.796 visites.
A més el passat exercici es retiraren del mercat 4.188 productes considerats perillosos, dels quals 3.280 eren juguetes i 545 articles de material elèctric, a més d'articles de broma, puntes làser, objectes de decoració i petits electrodomèstics.
Inspectors de la Direcció general aixecaren 1.481 actes de les quals 819 foren a productes no alimentaris, 265 realcionades amb aliments i 397 del sector de serveis.