L'Ajuntament no acceptarà que el mapa de renous de l'aroport de Palma es negociï a la baixa i hi demana la inclusió de tots els nuclis de població -la Casa Blanca, el Pla de Sant Jordi, Can Pastilla i el Coll d'en Rabassa- que envolten Son Sant Joan. Així ho manifestà ahir el tinent de batle d'Urbanisme, Javier Rodrigo de Santos, qui anuncià la imminent presentació per part de l'Estat del projecte de definició de l'anomenada «petjada acústica».
L'ens estatal Aeroports i Navegació Aèria (Aena) anuncià fa dos anys l'elaboració d'un mapa que reflectís l'àrea de contaminació acústica d'al voltant de Son Sant Joan. En aquell moment, les associacions veïnals de la zona pròxima a l'aeroport calcularen que devers 7.000 habitatges es veien afectats per la seva activitat. El disseny de la «petjada acústica» implica que l'Estat haurà d'abonar la insonorització dels pisos inclosos en el mapa.
Recels electoralistes
Només a Barajas, Aena indemnitzà 4.000 habitatges amb un total de 24 milions d'euros perquè s'insonoritzassin. Ara bé, poder gaudir d'aquests beneficis implica als propietaris dels habitatges afectats un llarg i complex procés administratiu. És per això que Cort no vol que l'organisme estatal plantegi una «proposta de mínims», per després deixar-ho tot en mans de les al·legacions que hi presentin els veïns. Una acció de caire electoralista que l'equip de govern conservador de Catalina Cirer observa amb recel.
De Santos avançà que l'Ajuntament tendrà representació dins la comissió de seguiment que integraran Aena i els ministeris de Foment i Medi Ambient. El responsable municipal exigí més mesuratges sonomètrics en els nuclis de població que envolten l'aeroport i, alhora, assegurà que «mai no acceptarem un mapa de renous que no inclogui el Coll d'en Rabassa, Can Pastilla, Pla de Sant Jordi, s'Aranjassa i la Casa Blanca. Aena ja hauria d'haver fet pública l'àrea d'influència acústica de Son Sant Joan».
El tinent de batle d'Urbanisme vaticinà una negociació «llarga i tortuosa» amb l'Estat sobre aquest tema. Els aeroports de Màlaga, Bilbao i Barcelona ja tenen la seva «petjada acústica».