El Ministeri de Sanitat presentà ahir a tots els consellers de les CA un protocol de vigilància i control sanitari en ports i aeroports per determinar com s'ha d'actuar davant els casos de persones sospitoses d'infecció del virus de la grip aviària.
Segons aquest protocol, quan es detecti un passatger sospitós de patir el virus, es recomana el seu aïllament i posar-li una mascareta quirúrgica, que també haurà de dur el personal que l'atengui. Al mateix temps, el comandant haurà de donar avís a terra perquè es tengui tot preparat per l'arribada de la nau i per remetre el pacient a l'hospital de referència de la Comunitat.
Aena proporcionarà a les companyies aèries el format de la fitxa de recollida obligatòria de dades del passatge i de la tripulació per si hi hagués un cas sospitós. En les fitxes s'hauran d'identificar el telèfon i els llcos on hagin de romandre en els següents 10 dies.
Segons explicà el director general de Salut Pública, Antoni Pallicer, present a la reunió al Ministeri, «els encarregats d'aquestes revisions seran els treballadors del departament de Salut Exterior que depèn de Delegació de Govern, encara que comptaran amb la nostra col·laboració».
De fet, aquest departament «que en tot Balears tan sols disposa d'un metge a Mallorca i cap dotació de personal ni a Menorca ni a Evissa» serà reforçat. El Ministeri de Sanitat es comprometé ahir a augmentar el personal d'aquests departaments, ja que ells seran els responsable de dur a terme el protocol de vigilància en ports i aeroports, mesura que també demanaren Ceuta i Melilla, ja que per la seva frontera passen cada dia més de 40.000 persones.
Comunitats autònomes i Ministeri es reuniran en breu per coordinar els plans autonòmics sobre la grip aviària.