nubes dispersas
  • Màx: 18.97°
  • Mín: 13.93°
18°

La reputació dels hotels de les Balears es troba a la cua del rànquing estatal

Així ho ha posat en relleu un estudi duit a terme amb directius de sis zones turístiques

Els hotels de les Illes Balears són, juntament amb els de Catalunya, els que menys reputació tenen entre els clients de les zones turístiques de l'Estat, segons un estudi de Francisco J. García Rodríguez (Universitat de la Laguna) publicat a la revista especialitzada Cuadernos de Turismo.

Aquesta constatació agafa importància en un moment en què es dóna per fet que les Balears no podran competir en preu amb altres destinacions.

La jerarquització s'ha fet a partir de les opinions de directius hotelers, que jutjaven paràmetres com la qualitat del servei, la capacitat d'innovació, la solidesa econòmica i financera, i la responsabilitat social i ambiental.

En el rànquing de valoració dels hotels de les principals comunitats autonòmes receptores de turisme, l'ordenació que mostra l'estudi és la següent: Canàries, Madrid, Andalusia, País Valencia, Balears i Catalunya.

D'altra banda, el mateix estudi analitza la reputació dels establiments turístics en funció de la seva tipologia. El resultat és que tenen millor reputació els hotels turístics que els urbans.

Aquesta dada és un mal símptoma per a la nostra Comunitat ja que la majoria dels hotels són vacacionals i, per tant, aquesta característica l'hauria d'haver fet pujar en el rànquing estatal.

Més aclaridora, respecte a això, seria la constatació de l'important paper que juga la categoria (estrelles) de l'hotel en la valoració que rep. Òbviament, com més categoria, més reputació.

L'autor de l'estudi afirma que, en un context de canvi constant i elevades dosis d'incertesa, la reputació corporativa «distingeix l'empresa hotelera dels seus competidors i aporta valors diferencials en la percepció que els clients tenen de l'organització i dels productes i serveis oferits». Afegeix que la reputació també «permet incorporar treballadors més qualificats, accedir amb més garanties en els mercats financers i, en general, establir relacions avantatjoses amb l'entorn organitzatiu».

Comenta

* Camps obligatoris

Comentaris

De moment no hi ha comentaris.